szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Arról a járatról van szó, amelyik júniusban Budapest helyett előbb Debrecenben landolt.

Nem tudni, hol tart a Wizz Air csaknem hét órát késett járata miatt indult vizsgálat, mert a Fogyasztóvédelmet felügyelő Innovációs és Technológiai Minisztérium és a Miniszterelnökség sem válaszolt az Index kérdésére, hogy jutottak-e bármire az ügyben.

A W6 2222-es London Gatwick–Budapest-járat Budapest helyett először Debrecenben szállt le június 6-án, ami miatt a gép csaknem hét órát késett. A Wizz Air arra hivatkozott, hogy egy ferihegyi karbantartás miatt kellett máshol landolniuk. Az utasok közül többen is megpróbálták visszaszerezni a repülőjegy árát, a társaság azonban azt közölte, rendkívüli körülmények álltak fenn, erre hivatkozva pedig nem jár kártérítés.

Az incidens miatt a Miniszterelnökség vizsgálatot kezdeményezett. Mint írták, a fogyasztóvédelmi vizsgálat során a hatóság feladata feltárni, hogy a légitársaság megfelelően tájékoztatta-e az ügyfeleit, illetve hogy minden jogszabályi kötelezettségüknek eleget tettek-e.

Az Index azt írja, nem tudni, hol tart a vizsgálat, mert hiába érdeklődtek, sehol nem kaptak választ.

A lap több olvasója szerint nemhogy az utasok, a légiutas-kísérők sem tudták, hogy a gép miért Debrecenben szállt le Budapest helyett.

A miniszterelnökség korábban több esetben is kezdeményezte a Wizz Air incidenseinek kivizsgálását:

Érdekesség, hogy a panaszok ellenére Orbán Viktor miniszterelnök a minap a Wizz Air egyik járatával jött haza Milánóból. Az a gép egyébként nem késett.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!