szerző:
MTI / hvg.hu
Tetszett a cikk?

A diszkont légitársaságnak 15 millió forintot kell fizetnie tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt.

A büntetést a januári poggyászincidens miatt indult eljárásban szabták ki.

Ahogy korábban megírtuk, a Fővárosi Kormányhivatal Tuzson Bence közszolgálatért felelős államtitkár kezdeményezésére január 28-án indított fogyasztóvédelmi vizsgálatot a Wizz Airrel szemben. Két nappal azután, hogy a W62498-as számú, Dubajból Budapestre tartó járat utasai a feladott poggyászuk egy része nélkül érkeztek meg a célállomásra.

Csomagjaik nélkül hozta vissza dubaji utasait a Wizz Air

A légitársaság az ellenszél és hó miatt megnövekedett üzemanyagigénnyel magyarázta a dolgot.

A kormányhivatal az eljárás során megállapította, hogy a járaton utazó hetven utas összesen kilencven csomagját a társaság nem az Általános Szerződési Feltételeiben vállaltaknak megfelelően az érintett, hanem későbbi időpontban, egy másik géppel szállította. A csomagok csak három nappal később érkeztek meg Budapestre, amiről az utasok nem kaptak megfelelő tájékoztatást a kellő és elvárható időben.

A kormányhivatal a mostani döntésében megállapította, hogy ezzel a magatartásával a Wizz Air légitársaság tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, így Budapest Főváros Kormányhivatala első fokon 15 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a társaság terhére, és kötelezte arra, hogy a jövőben tartózkodjon az ilyen gyakorlattól.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!