Ipsos: A magyarok többsége inkább hisz a kormánynak, mint a híradóknak

A magyarok többsége nem érzi túlzónak, ahogy a média kezeli a koronavírus-helyzetet, de azért jobban hisznek a tudósoknak és a kormánynak.

  • hvg.hu hvg.hu
Ipsos: A magyarok többsége inkább hisz a kormánynak, mint a híradóknak

A közösségi oldalakat tekinti a legkevésbé hiteles információforrásnak a megkérdezettek többsége a koronavírus-járványról - derül ki az Ipsos legutóbbi közvélemény-kutatásából, amelyet az Index szemlézett. A második legkevésbé hiteles forrásnak a tévéhíradókat tartja a közvélemény.

A megkérdezettek legnagyobb többsége - több mint 60 százaléka - a tudósokban, illetve az Egészségügyi Világszervezetben (WHO) bízik meg leginkább, ha a koronavírussal kapcsolatos hírekről van szó. Közepesnek mondható a hatóságok és a kormány hitelességi indexe, 40% fölötti.

Az Ipsos mérése szerint a lakosság kétharmada nem érzi úgy, hogy a média eltúlozná a COVID-19 járvány kitörésének súlyosságát. A legfiatalabb korcsoport véleménye 50-50%-ban oszlik meg a kérdést tekintetében, majd 30 év felett fokozatosan nyílik az olló, és egyre jelentősebb többség szavaz bizalmat a média objektivitásának.

A hazánkban mért értékek az európai átlagnak megfelelőek. Egyedül Olaszországban mért eltérő véleményeket az Ipsos, de ott február vége óta két hét alatt 80-ról 30 százalékra csökkent azoknak az aránya, akik túlzónak értékelték a média veszélykiáltását.

A felmérésből az is kiderült, hogy a világjárvány gazdasági hatásai éppúgy megkérdőjelezhetetlenek a magyarok számára, mint az olaszok és franciák esetében. Ugyanakkor míg az utóbbi két európai ország lakosságának körülbelül háromnegyede úgy véli, hogy júniusra helyére áll a korábbi rend, a magyarok jóval pesszimistábbak az itt mért 41%-os érték alapján. 

Beszűkült tudatállapot, negatív spirál – a bullyinghoz hasonlít, amit a Coldplay-kivetítőn lebukott igazgató átél

Beszűkült tudatállapot, negatív spirál – a bullyinghoz hasonlít, amit a Coldplay-kivetítőn lebukott igazgató átél

Felvesz a kamera, amikor valami kínos dolgot művelük, majd még fel is kap az internet. A Coldplay-koncerten lebukó vezérigazgató története jól példázza, hogyan változhat meg valakinek egyik napról a másikra az élete a kéretlen nyilvánosság hatására. Milyen nagy lebukásokról tudunk még? Mit tehet az ember, ha lebénítja a jumbo screen, még akkor is, ha nem jár tilosban?