szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?

Vitályos Eszter szerint azért sem kapnak megfelelő tájékoztatást az utasok a járatkésésekről, mert a földi kiszolgálók nem akarják vállalni a felelősséget.

Megengedhetetlennek tartja Vitályos Eszter, hogy a repülőtereken az információhiány miatt kiszolgáltatott helyzetbe hozzák az utasokat – erről a kormányszóvivő a Kossuth rádió Vasárnapi újság című műsorában beszélt.

Ahogy arról mi is beszámoltunk, a nyári csúcsszezonban szinte mindennapossá váltak a kaotikus jelenetek Ferihegyen, de Európa-szerte nehezen birkóznak meg a légitársaságok, a légi irányítók és a földi kiszolgálók a megnövekedett forgalommal és a szeszélyes időjárással. Legutóbb például egy antalyai járat utasai vesztegeltek 38 órát Budapesten egy hajtóműhiba miatt, korábban pedig Szicíliában rekedt másfél napra egy magyar csoport.

– Nem kapnak megfelelő tájékoztatást azok, akiknek a járata késik vagy azt törölték. Az információhiány és a repülőtéren felmerülő körülmények késztették arra a kormányt, hogy beavatkozásokat kérjen – mondta Vitályos a Kossuth Rádiónak.

Emlékeztetett, hogy Orbán Viktor miniszterelnök utasította Nagy Márton gazdasági minisztert arra, hogy vegye fel a kapcsolatot a Budapest Airport és a Hungarocontrol Zrt.-vel. A Budapest Airport már gondoskodó helyeket, care zone-okat hozott létre, ahol komfortosabb körülmények, magasabb támlájú székek, fekvőhelyek, ivóvíz, raktár várja a várakozó utasokat, és bébiételekkel, törlőkendővel a kisgyerekesekre is gondolnak.

A légitársaságoknak arra kell törekedniük a szóvivő szerint, hogy minél jobb színvonalú szolgáltatást nyújtsanak. Az utasok információhiánya szerinte abból is adódik, hogy akik a földi kiszolgálásban részt vesznek, nem a légitársaságok alkalmazottai, ezért nem akarják a felelősséget vállalni a késésekért. A miniszterelnök és a gazdasági miniszter azt kérte, ne forduljon elő, hogy magyar családok órákig állnak, és nem foglalkozik velük senki.

Vitályos Eszter szerint igenis elvárható a légitársaságoktól, hogy tartsák a menetrendet, más esetben fizessenek kártérítést az utasoknak. Jelezte, több fogyasztóvédelmi eljárás van folyamatban légitársaságokkal szemben.

A nyári reptéri káosz okait és az utasokat érintő legfontosabb tudnivalókat ebben a cikkünkben foglaltuk össze:

Káosz a légi közlekedésben: nincs más megoldás, csak felkészülni rá

Több órás késésektől, járattörlésektől és légitársaságokhoz özönlő utaspanaszoktól hangos a közvélemény az elmúlt hetekben. Nem véletlen, hogy a probléma újra előbukkant, hiszen a július hagyományosan légi közlekedés legforgalmasabb hónapja, ilyenkor csak Magyarországon naponta 4 ezer járatot kezelnek. De miért nem lehet erre előre felkészülni, és mit tehet az, akit órákon át váratnak étlen-szomjan egy utasváróban?

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!