szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A párt 23 millió forintot költött az önkormányzati választások kampányaira.

A Magyar Kétfarkú Kutya Párt közzétette az oldalán a tavalyi önkormányzati és európai parlamenti kampány elszámolását – írja a Telex. A párt szerint a kampányok forrásainak nagy része céladományokból érkezett, vagyis a jelölteknek szánt adományból.

Az EP-kampányra céladományokból 5,5 millió forintot, állami támogatásokból és általános adományokból pedig 3,7 millió forintot fordítottak, az önkormányzati választási kampányra céladományokból közel 13 millió forint, a másik forrásból pedig kb. 10 millió forint ment, és ennyit is költöttek, azaz 22  979 175 forintot.

Központi pénzből Facebook-hirdetésre 5 millió forintot fordítottak, plakátokra 4,3 millió forintot, a Google-hirdetésre fordított összeg pedig valamivel egymillió forint alatt maradt.

A félmillió forint feletti adományozókat is közzétették, ebből kiderült, hogy Bojár Gábor milliárdos, a Graphisoft alapítója 3,5 millió forintot adott a XII. kerületi kampányra, azaz Kovács Gergely, az MKKP társelnökének támogatására, illetve Polgár András 1 millió forintot.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!