Magyarországon az ügyfélszolgálatosoké a jövő
Több tízezer új munkahelyet teremthet Magyarországon a telefonos ügyfélszolgálatok számának növekedése.
Tóth Éva Mária a Humán Erőforrás Alapítvány kuratóriumának társelnöke arról számolt be, hogy a telefonos ügyfélszolgálat távmunkaként otthonról is végezhető, ami további munkaerőpiaci előnyöket ad.
Jelenleg körülbelül 100 ezren dolgoznak Magyarországon a személyes ügyintézést szolgáló és tízezren telefonos ügyfélszolgálatokon. Több nyugat-európai országban az ilyen munkakörökben dolgozók aránya az össz-foglalkoztatottakhoz képest háromszor annyi, mint Magyarországon, ez nagy lehetőségeket nyújt a foglalkoztatás bővítésében. Az alapítvány a szakterület szakmai műhelyeként működteti a Call Center Clubot.
A társelnök elmondta, hogy kezdeményezték: ez a szakterület is szerepeljen az államilag elismert képesítések között az Országos Képzési Jegyzékben. Ezt sikerült elérniük, s ennek eredményeként múlt év ősszel országosan hét középiskolában kezdődött meg az érettségi utáni egy éves ügyfélszolgálati képzés.
A telefonos ügyfélszolgálatokat üzemeltető nagyobb cégek által létrehozott alapítvány vezetői, szakértői dolgozták ki a vizsgakövetelményeket, illetve anyagilag is támogatták, hogy a középiskolákban megkezdődhessen a képzés. Iskolánként 10-15 millió forintba kerültek a tárgyi eszközök, hogy a tanulók olyan eszközöket használhassanak, amelyekkel majd később dolgoznak a telefonos ügyfélszolgálatokon.
Idén nyáron 180 diák szerzi meg a hét középiskolában a szakképesítést, s a tapasztalatok, valamint az igények alapján ősszel valószínűleg már más iskolák is indítanak hasonló képzést. Az alapítvány célja, hogy elősegítse a szakterületen a felsőfokú szakképzés indítását, illetve a felnőttképzés megszervezését. A kuratórium társelnöke elmondta, hogy február 18-20. között az eddigi tapasztalatokat, a teendőket a Sopronban megrendezendő konferencián összegzik. (MTI)
Jelenleg körülbelül 100 ezren dolgoznak Magyarországon a személyes ügyintézést szolgáló és tízezren telefonos ügyfélszolgálatokon. Több nyugat-európai országban az ilyen munkakörökben dolgozók aránya az össz-foglalkoztatottakhoz képest háromszor annyi, mint Magyarországon, ez nagy lehetőségeket nyújt a foglalkoztatás bővítésében. Az alapítvány a szakterület szakmai műhelyeként működteti a Call Center Clubot.
A társelnök elmondta, hogy kezdeményezték: ez a szakterület is szerepeljen az államilag elismert képesítések között az Országos Képzési Jegyzékben. Ezt sikerült elérniük, s ennek eredményeként múlt év ősszel országosan hét középiskolában kezdődött meg az érettségi utáni egy éves ügyfélszolgálati képzés.
A telefonos ügyfélszolgálatokat üzemeltető nagyobb cégek által létrehozott alapítvány vezetői, szakértői dolgozták ki a vizsgakövetelményeket, illetve anyagilag is támogatták, hogy a középiskolákban megkezdődhessen a képzés. Iskolánként 10-15 millió forintba kerültek a tárgyi eszközök, hogy a tanulók olyan eszközöket használhassanak, amelyekkel majd később dolgoznak a telefonos ügyfélszolgálatokon.
Idén nyáron 180 diák szerzi meg a hét középiskolában a szakképesítést, s a tapasztalatok, valamint az igények alapján ősszel valószínűleg már más iskolák is indítanak hasonló képzést. Az alapítvány célja, hogy elősegítse a szakterületen a felsőfokú szakképzés indítását, illetve a felnőttképzés megszervezését. A kuratórium társelnöke elmondta, hogy február 18-20. között az eddigi tapasztalatokat, a teendőket a Sopronban megrendezendő konferencián összegzik. (MTI)