szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Nem született megállapodás a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) és a MÁV közötti egyeztetésen, amelyet Herczog László munkaügyi közvetítő részvételével tartottak a szakszervezet sztrájkköveteléséről és a munkabeszüntetés idején nyújtandó még elégséges szolgáltatásról.

Az egyeztetés április 4-én, pénteken 8 órakor folytatódik. A VDSZSZ eredeti követelése 10 százalékos többlet béremelés a kiszervezett MÁV-társaságok munkavállalóinak a megajánlott 6,9 százalék felett, továbbá a MÁV Cargo privatizációs bevételéből 250 ezer forint kifizetése valamennyi vasutas számára. Ez egészült ki azzal a követeléssel, hogy a korábban bezárásra szánt 38 vasúti szárnyvonalon maradjon meg a személyszállítás, valamint a pénzügyminiszter által jelzett további inflációnövekedést a munkáltató 1,1 százalékos béremeléssel kompenzálja.

A keddi egyeztetést követően Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke elmondta: a korábbinál is lesújtóbb a helyzet. A VDSZSZ alelnöke visszautasította, hogy a MÁV ennyire semmibe veszi szakszervezeti tagságuk követelését. Emlékeztetett arra, hogy a sztrájk folytatásáról a kibővített országos választmány március 26-án döntött, a munkabeszüntetés időpontját időben, a beszüntetést megelőző napon megmondják.

A tárgyalást követően Kavalecz Imre, a MÁV Zrt. sajtófőnöke közölte, hogy a VDSZSZ követeléseit MÁV Cargo privatizációs bevétele, a kiszervezett cégeknél a többlet 10 százalék béremelésre, a tervezetten felüli inflációt kompenzáló 1,1 százalékos béremelésre vonatkozóan továbbra sem áll módjukban teljesíteni, mert ezekre nincs meg a gazdasági fedezetük a vasúttársaságoknak. A MÁV Zrt. a MÁV Cargo Zrt. eladásából a későbbiekben befolyó összeget csak a magyar vasút fejlesztésére, az utas szolgáltatás minőségének javítására, a hitelek törlesztésére fordítja.

A mellékvonalakra irányuló követeléssel kapcsolatban Kavalecz Imre hangsúlyozta, hogy a 38-ból 12 mellékvonal esetében május 31-éig közszolgáltatási megrendelés van. A MÁV-nak egyelőre nincs tudomása olyan intézkedésről, amely veszélyeztetheti a személyforgalmat ezeken a mellékvonalakon. A MÁV sajtófőnöke emlékeztetett arra, hogy a GKM-ben szakmai egyeztetés folyik a vasutas szakszervezetek bevonásával - amelyben a VDSZSZ nem vesz részt -, ami keresi a megoldást a közösségi közlekedés további működtetéséhez.

Az éves 6,9 százalékos bérfejlesztésen felüli a növekvő inflációt ellentételező további 1,1 százalékos béremeléssel kapcsolatban a MÁV azt az álláspontot képviseli, hogy miután eddig is az OÉT ajánlása mentén folytatták a tárgyalásokat a bérekről, csak abban esetben lehet a tárgyalásokat újrakezdeni ebben a témában, ha az OÉT új ajánlást ad ki - mondta Kavalecz Imre.

Benyújtották a törvényjavaslatot, amivel keményen megbüntetnék a bármilyen külföldi támogatást kapó szervezeteket

Benyújtották a törvényjavaslatot, amivel keményen megbüntetnék a bármilyen külföldi támogatást kapó szervezeteket

KSH: Az akkugyártás teljesített legrosszabbul az egész magyar iparban, 41 százalékkal zuhant vissza

KSH: Az akkugyártás teljesített legrosszabbul az egész magyar iparban, 41 százalékkal zuhant vissza

Ligeti Miklós szerint az átláthatósági törvény javaslata rosszabb, mint az oroszországi szabályozás

Ligeti Miklós szerint az átláthatósági törvény javaslata rosszabb, mint az oroszországi szabályozás

Szijjártó: Innentől kezdve Ursula von der Leyen az utolsó, akitől bármilyen kritikát hajlandók vagyunk elfogadni

Szijjártó: Innentől kezdve Ursula von der Leyen az utolsó, akitől bármilyen kritikát hajlandók vagyunk elfogadni