szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A szlovákiai magániskolákban tanuló diákok szülei által befizetett tandíj nem lehet az iskola profitképző tevékenységének eszköze - jelezte álláspontját Dusan Mikolaj szlovák oktatási miniszter, aki szerint a magániskolai tandíjat vissza kell forgatni az oktatásba. Ellenvélemények szerint a tárca a magánoktatást akarja visszaszorítani.

A SITA hírügynökségnek vasárnap nyilatkozó miniszter nem titkolta: nem tetszik neki, hogy az állami támogatásban részesülő magániskolákat a szülők is támogatják, azaz tandíjat szednek, ami az állami iskolákban tilos. Szavai szerint egyes magániskolák egy-egy diák tandíjából évente több ezer korona bevételhez jutnak, s mert a törvény a magániskoláknak és az államiaknak egyként tiltja, hogy állami pénzből vállalkozzanak, ezért szerinte a magániskolák tandíjból képződő bevételét is az oktatásban kell hasznosítani.

"A miniszter mindent szabályozna. Ez az elképzelése is igencsak furcsa, mert ellentétes az általa hirdetett reformokkal", amelyeket a tárca igen sietős módon már az új tanévben bevezet - nyilatkozta Zuzana Humajová, a konzervatív értékek megőrzésére és népszerűsítésére szakosodott civil szervezet, az M.R. Stefánik Konzervatív Intézet (KI) elemzője. Ő úgy látja, hogy a miniszter tervei bajba sodorhatják a szlovákiai magániskolákat, mert ha a jelzett bevétellel valóban a tárca elképzelései szerint kell majd sáfárkodniuk, akkor nem lesz pénzük olyan járulékos költségekre, mint például iskolaépületek karbantartása.

A rendelkezés a jelentős számú magyar oktatási nyelvű magániskolát is érintené.

MTI Karrier

Tovább csúszik a digitális táblák pályázata

Két héttel elhalasztották a digitális táblákra (és egyéb oktatási célú informatikai eszközökre) kiírt központi közbeszerzési tender első körének eredményhirdetését, de Bajnai Gordon szerint ez nem okoz majd késedelmet, még az idén megkaphatják az iskolák a táblákat - írja a Népszabadság szerdai számában.

MTI Tech

A természettudományos oktatás jelentős átalakításra szorul

Rocard-jelentésként vált ismertté az a tanulmány, amelyet ötfős szakértői csoport készített a természettudományok iskolai oktatásáról az Európai Unióban. A tudományért és kutatásért, valamint az oktatásért és az ifjúsági kérdésekért felelős biztosok egy éve kapták kézhez a Rocard-bizottság javaslatait. Csermely Péter, a Semmelweis Egyetem professzora, a szakértői csoport magyar tagja az eredményekről, a jelentést követő lépésekről tájékoztatott.

EU bírósági vélemény a pedofiltörvényről: Magyarország alapvető jogokat tagad meg

EU bírósági vélemény a pedofiltörvényről: Magyarország alapvető jogokat tagad meg

Ez történik, ha kiesik a kezéből a Samsung Galaxy S25 Edge, és pont a betonon landol – videó

Ez történik, ha kiesik a kezéből a Samsung Galaxy S25 Edge, és pont a betonon landol – videó

A köztársasági elnök „csupán észrevételeket jelzett” az elhallgattatási törvénnyel kapcsolatban

A köztársasági elnök „csupán észrevételeket jelzett” az elhallgattatási törvénnyel kapcsolatban

Elektromos autót keresnek egyre többen, és az árak egyelőre inkább esnek

Elektromos autót keresnek egyre többen, és az árak egyelőre inkább esnek