Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Egyre több amerikai cég választ új munkatársat az interneten nagy népszerűségnek örvendő közösségi oldalakról - derül ki egy friss kutatásból. Ráadásul az új módszer igen sikeres, hiszen a cégek kétharmada kiváló munkaerőt talált ezen az úton.
A cégek vezetőinek és munkatársainak kapcsolati hálója eddig is komoly szerepet töltött be a munkaerő toborzásban, hiszen a személyes ismertség előismeretet biztosított a jelölt alkalmasságát illetően. Az online közösségi oldalak elterjedésével azonban a lehetőségek tovább bővültek, hiszen jóval nagyobb körből, egy mindenki számára hozzáférhető adatbázisból lehet meríteni. Emellett a potenciális jelöltről a korábbiaknál még több információt nyerhet a cég a jelölt adatlapja és az oldalon fellelhető ismerősein keresztül. Ráadásul ez a módszer szinte nem kerül semmibe, ami a gazdasági válság közepette fontos szempont a cégek számára.
A Jobvite eredményei szerint a cégek több mint kétharmada használja a közösségi oldalakat munkaerő-toborzásra, sőt a cégek 80 százaléka azt tervezi, hogy a jövőben még inkább a közösségi oldalakra fog támaszkodni, amikor munkaerőt keres. A legnépszerűbb toborzási céllal használt oldalnak jelenleg a LinkedIn számít, amit a Facebook és Twitter követ – írja az earthtimes.org.
© sxc.hu |
Kapcsolati tőke Magyarországon
Kelet Európa kapcsolat érzékeny kultúrája eleve táptalaja minden olyan megoldásnak, amely a személy körül fonódó kapcsolatrendszerre alapoz. Mindez annál is „természetesebb” a munkaerőpiac esetében, amennyiben a munkaadó és a munkavállaló érdeke a kapcsolatokra alapozott keresés használatára legalább annyira egybeesik, mint a korrupció esetében. A munkaadónak ez olcsó, felelősségmentes, kezesség által olajozott, a munkavállalónak ugyanakkor a mindennapi élete része, biztonságot ad neki – elemzi a helyzetet Sik Endre, az ELTE Társadalomtudományi Karának tanára.
Sik szerint a kapcsolati tőke a jövőben egyre jobban felértékelődik. Részben, mert szaporodnak azok az intézmények, amelyek a kapcsolati tőkét tőkeként alkalmazzák, részben mert a kommodifikáció általános térhódítása és a kapcsolatérzékenység kultúrájának terjedése alkalmas közege az „új tőkék” felértékelődésének. Az elsőre példa a direct marketing térhódítása, az informális pénzforgalmi ügyletek növekvő népszerűsége, a „social marketing”-nek nevezett „tudomány” megjelenése. Az utóbbira példa olyan korábban áruként elképzelhetetlen cikkek áruvá válása, mint az állampolgárság (lásd az olimpiaiaranyérem-esélyesek migrációját), illetve a korrupció, és ide tartozik a kapcsolatokra alapozó emberierőforrás-menedzsment kultúrájának terjedése is.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Büszkén hirdeti magát Budapest legelőkelőbb éttermei közt a Nobu, az étterem alapvetés a világsztárok között is. Most betekintést kaptunk arról, hogy az alapító Nobuyuki Matsuhisa szellemében hogyan készül náluk a japán konyha egyik legegyszerűbb, mégis legelőkelőbb fogása, a szasimi.
Ruszin-Szendi Romulusz korrupciógyanús ügyeinek felelőséről is kérdeztünk a hadügyminisztert.