szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Amikor akár 24 órás araszolásra kényszerül a kamion vezetője a határátkelőhelynél, akkor megsérti a munka- és pihenőidőre alkalmazandó szabályt, de az érintettek bíznak abban, hogy a hatóság megértéssel kezeli az ügyet - mondta Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) főtitkára.

A napokban a magyar-ukrán határ magyar oldalán azért torlódtak fel a kamionok, mivel Lengyelország és Ukrajna nem tudott megállapodni a közlekedési engedélyek kontingensében, ezért a forgalom egy része a szlovák és a magyar határra terelődött át. Ezt tetézte az ukrán szigorított vámellenőrzés, amelyre a nemzetközi TIR egyezmény indokolt esetben lehetőséget ad, de most elmaradt az indoklás - mondta Karmos Gábor.

A kamionvezetők - alapesetben - kétszer 4,5 órát, azaz 9 órát vezethetnek, majd 11 órás pihenőidőt kell tartaniuk. Ez az, ami nem tartható be a határ előtti torlódásban, hiszen ha kiáll a sofőr, nyomban megelőzik, és soha nem ér át a másik országba. Ilyenkor a hagyományos menetíró készülék korongjára ráírják a munkaidő túllépés okát, illetve az elektronikus készüléknél a kiprintelt lapra vezetik rá az okot. Ennek ellenére megsértik a formális előírást, tehát a hatóság jóindulatán múlik a szankció elmaradása - tette hozzá Karmos Gábor.

Ausztria: folytatja a koalíciós tárgyalásokat az ÖVP és az SPÖ

Ausztria: folytatja a koalíciós tárgyalásokat az ÖVP és az SPÖ

Kossuth-díjnak örülne Fábry Sándor, de „ezektől” semmit nem vár

Kossuth-díjnak örülne Fábry Sándor, de „ezektől” semmit nem vár

Hiába keltett pánikot Fico, nagyon úgy tűnik, elmarad az összeomlás a leálló orosz gázszállítások miatt

Hiába keltett pánikot Fico, nagyon úgy tűnik, elmarad az összeomlás a leálló orosz gázszállítások miatt

Már a ködről is összeesküvéselméleteket gyártanak

Már a ködről is összeesküvéselméleteket gyártanak