szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az új beruházásoknak és bővítéseknek köszönhetően az Audi, Bosch, Continental, Knorr-Bremse és a Mercedes is keresi a szakembereket. A workania.hu internetes állásportál által működtetett fizetesek.hu oldal a Nol.hu-nak készített vizsgálatának eredményei arról nyújtanak áttekintést, milyen az átlagos jövedelemszint a magyarországi és a környező országok autóiparában dolgozó diplomások körében.

A műszaki diplomával rendelkező alkalmazottak átlagfizetése az autóiparban havi bruttó 300-400 ezer forint körül mozog – írja a Nol.hu. Egy gépészmérnök egy járműgyártó vállalatnál átlag bruttó 296 500 forintot kap, egy minőségmérnök 320 ezer forintot. A folyamatmérnökök és karbantartó mérnökök havi 365 ezer forintra számíthatnak, a műszaki tervezők, minőségügyi menedzserek és termelésvezetők bére pedig eléri a 395 ezer forintot.

A közgazdász végzettségű alkalmazottak bére is hasonló: a pénzügyi ellenőrök, kontrollerek átlagfizetése az autóiparban 386 ezer Ft, a projektmenedzsereké 422 ezer, a logisztikai menedzserek pedig 433 ezer forintot keresnek.

Audi üzem Győrben
Bánkuti András

A legtöbbre a lap szerint a felsővezetők számíthatnak: egy autóiparban tevékenykedő cég ügyvezető igazgatója több, mint bruttó 1,2 millió forintot keres. A logisztikai igazgatók átlagbére 831 ezer forint, a termelési igazgatóké 815 ezer, a műszaki igazgatóké pedig 788 ezer forint. Egy ISO minőségbiztosítási vezető átlagfizetése 524 ezer forint.

A kutatók a magyarországi béreket összehasonlították a szlovákiai autóipar dolgozóinak bérével is. A járműgyártó cégek közép- és felsővezetői között csupán néhány olyan pozíciót találtak, ahol Szlovákiában többet keresnek a munkavállalók: a minőségügyi menedzserek 30 ezer forinttal, az IT- és a projekt menedzserek 10 ezer forinttal keresnek többet. A többi autóipari pozíció esetében 5-10 százalékkal kevesebbre számíthatnak a szlovákiaiak.

Gyenge autó- és akkugyárak, nagy aszály – így zuhant technikai recesszióba a magyar gazdaság

Gyenge autó- és akkugyárak, nagy aszály – így zuhant technikai recesszióba a magyar gazdaság

Nálunk sem szabadna, de máshol szigorúan büntetik is az indokolatlan motormelegítést

Nálunk sem szabadna, de máshol szigorúan büntetik is az indokolatlan motormelegítést

Nagy építkezés előjelei látszanak a Rómain, 155 fát vágnának ki

Nagy építkezés előjelei látszanak a Rómain, 155 fát vágnának ki

Visszavonja a hadiállapotot a dél-koreai elnök, miután a nemzetgyűlés felszólította erre

Visszavonja a hadiállapotot a dél-koreai elnök, miután a nemzetgyűlés felszólította erre