szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A BKV két szakszervezeti szövetsége szerint egyelőre sok a kérdőjel a közlekedési vállalat átalakításával kapcsolatban, amelyről a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén döntött. Abban azonban az érdekképviseletek egyetértettek, hogy lehetnek pozitív hatásai az átszervezésnek.

Nemes Gábor, a Közlekedési Érdekvédelmi Körök Szövetségének (KEKSZ) alelnöke az MTI-nek csütörtökön azt mondta, egyelőre nem tudják, milyen feltételekkel és milyen cégkörnyezetben működhet majd a buszágazat, és az is kérdéses, hogy a keresztfinanszírozás megszüntethető-e. Hozzátette: ha bizonyos költségeket leválasztanak a buszos ágazatról, akkor ezzel jól járhatnak, mert azt jelenleg indokolatlanul nagy arányban terhelik ezek a költségek.

A szakszervezeti vezető szerint ha az új buszos céget úgy hozzák létre, hogy az hitelképes lesz és tud buszokat lízingelni, illetve ezeket a járműveket saját gárdával üzemelteti, akkor pozitív hatásai lesznek az intézkedésnek. Abban az esetben viszont, ha a lízingelt buszokat külső cégekkel szervizeltetik, akkor a szolgáltatás ára emelkedhet. Nemes Gábor jelezte: mivel sok a kérdőjel, és a munkavállalókat is érdekli a cég jövője, tárgyalásokat kezdeményeznek majd a munkaadóval az átalakításokról.

Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének (VTDSZSZ) elnöke az MTI megkeresésére azt mondta, a döntés nem új keletű, évekkel ezelőtt már felmerült a buszágazat kiszervezése. Az átszervezés önmagában lehet, hogy átláthatóbbá teszi a működést, és annak költségeit, de azt továbbra sem tudni, honnan lesz pénz a működésre. "Nem tudni, hogy mitől lesz jobb, bár rosszabb sem lesz a helyzet" - mondta Gulyás Attila. Elmondta, ha a buszágazatot - a tervek szerint - versenyeztetni szeretnék, akkor a külön cégben nem lehetnek adósságok, emiatt viszont a többi ágazat kerülhet nehéz helyzetbe, mert ott marad az összes adósság.

Az elnök elmondta azt is, hogy a létrejövő cégek működése csak akkor lehet olcsóbb, ha nem duplikálják a "vízfejeket". Szerinte kérdéses, hogy a két cégben hogyan lehet egy közös bér-, humán- és beszerzési terület. Hozzátette ugyanakkor, hogy egy cégátalakítás rövid távon mindig drága, de hosszú távon behozhatja az árát.

A Fővárosi Közgyűlés szerdán arról döntött, hogy szétválasztják a BKV-t, vagy kiválik a buszágazat a BKV-ból, vagy két új társaság jön létre, a BKV pedig megszűnik. Az előterjesztés szerint ez nem érinti sem a BKV jelenlegi kötelezettségállományának, sem vagyonának a mértékét, mert a jogutódok válnak tulajdonossá. A létrejövő vállalat vagy vállalatok szintén fővárosi tulajdonban lennének, a vagyonkezelő pedig a Budapesti Közlekedési Központ lehet.


 

A nagy Temu-kérdés: kell-e félni a cégtől, amelyiknél már másfél millió magyar vásárolt?

A nagy Temu-kérdés: kell-e félni a cégtől, amelyiknél már másfél millió magyar vásárolt?

Mire jó az aranyvízum és miért versenyképes ebben Magyarország?

Mire jó az aranyvízum és miért versenyképes ebben Magyarország?

Medvék, farkasok és csúnya szájú sittes alakok kószálnak erdeinkben, képeken, videókon az észlelések

Medvék, farkasok és csúnya szájú sittes alakok kószálnak erdeinkben, képeken, videókon az észlelések

Felszállóban a kínai hátterű új magyar légitársaság – a Légi Selyemút hátterében ott egy Tiborcz-érdekeltség is

Felszállóban a kínai hátterű új magyar légitársaság – a Légi Selyemút hátterében ott egy Tiborcz-érdekeltség is