HVG Extra Business
HVG Extra Business
Tetszett a cikk?

Az internetes televíziós szolgáltatást kínáló Netflix példája jól mutatja, hogy a gyorsan változó piacokon az előremutató technikák adaptálásával hatalmas előnyre lehet szert tenni.

1. A siker nem örökre szól

Érdemes folyamatosan figyelemmel kísérni a felhasználói igények változását és a feltörekvő technológiákat (legyen szó az okoseszközök és a szélessávú internetes kapcsolat elterjedéséről vagy a big datáról). A Netflix akkor szállt be a dvd-bizniszbe, amikor még alig voltak lejátszók és lemezek. Miután a technológia elterjedt, nem süppedt bele kiharcolt pozíciójába, hanem átnyergelt az internetalapú műsorszórásra.

2. Legyünk tisztában azzal, milyen területen tevékenykedünk!

A Netflix – bár megtehetné – nem közvetít élőben olyan híreseményeket, mint például az amerikai elnök évértékelő beszéde – ezeket meghagyja a CNN-nek. A vállalat önmagára elsősorban nem streamingcégként, hanem változatos felhasználói igényeket kiszolgáló online szórakoztató központként tekint.

3. Keressünk olyan piaci réseket, ahol nem haragítunk magunkra riválisokat!

A megfelelő vadászterület kiválasztása fontos az üzleti stratégia kialakításakor. A Netflix története során nem egyszer növekvő, de nyugodt piacokon vetette meg a lábát. Mire mások is észrevették a lehetőségeket, már nehéz volt megakadályozni a térnyerését.

4. Teszteljünk sokat!

A Netflixnek beletelt néhány évébe, míg megtalálta megfelelő üzleti modelljét és hatékony filmajánló rendszerét. A próbálkozás gyakorlatát a mai napig űzi: részcsoportokon folyamatosan tesztel különböző megoldásokat, és ha valami beválik, azt kipróbálja nagyobb volumben is.

5. Jól árazzuk be szolgáltatásunkat!

A Netflixet dvd-kölcsönzőként és streaming szolgáltatóként is a megfelelő árszabás megtalálása tette naggyá. A tíz dollárnál kisebb havi előfizetést nem sajnálják azok a felhasználók sem, akik havonta csak egy vagy két filmet néznek meg. Ugyanakkor a szolgáltató az utóbbi egy évben kétszer is emelni kényszerült, próbára téve ezzel előfizetőinek fizetési hajlandóságát.

A fenti cikk a HVG Extra Business magazin 2015/4-es számában megjelent Netflix-portré keretes anyaga volt. Amennyiben kíváncsi a szórakoztató-ipar jövőjéről szóló lapszámunkra, ezen a linken megrendelheti a szóban forgó lapot, itt pedig 40 százalékos éves kedvezménnyel előfizethet a magazinra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Nem viccel a BMW, igen ütős lesz a debreceni újdonsága

Nem viccel a BMW, igen ütős lesz a debreceni újdonsága

Sajátos logika mentén csökkentették az államilag támogatott férőhelyek számát az egyetemeken

Sajátos logika mentén csökkentették az államilag támogatott férőhelyek számát az egyetemeken

Közel 20 százalékkal emelkedhet egy háromgyerekes család jövedelme Orbán bejelentései nyomán

Közel 20 százalékkal emelkedhet egy háromgyerekes család jövedelme Orbán bejelentései nyomán

Az euró bevezetése ellen tüntettek Bulgáriában

Az euró bevezetése ellen tüntettek Bulgáriában