Tetszett a cikk?

Egyszerű dizájn, a célzott marketing módszerek egyből hírlevél-függővé teszik az olvasót. Arra, hogy milyen trükköket érdemes használni, jó példa a Tudatos Háztartás portál. Az alábbiakban Pécsi Ferenc honlapkritikáját olvashatják.

© hvg.hu
A Tudatos Háztartás weboldal elkészítéséhez  Benke Gábor igen alaposan tanulmányozhatta a mindennapi betevő marketinget hirdető szerzőket. Honlapján szinte valamennyi ismert trükkjüket bevetette:

1. Ütős cím
2. Bűntudatkeltés (potyára elköltött pénz)
3. Mágikus szám – „5 tipp"
4. Ajándék e-könyv
5. Az érdeklődő bevonása -  Interaktív kalkulátor
6. Ingyenes szolgáltatások ígérgetése (többször is)
7. Határidő szabása

Egy olyan egyszerű honlapot készített, aminek egyetlen célja feliratkozásra késztetni a látogatókat. Ez a portál jó példa arra, hogy felesleges látványos grafikát készíteni egy olyan portálhoz, ahol nem az élmény, hanem az „akció” (itt a hírlevélre való feliratkozás) a lényeg.

Az oldal szinte teljesen „dizájnmentes”. A grafikák takarékos adagolása persze nagyon is tudatos tervezés eredménye. Egy színes, nyüzsgő honlapon elveszne az egyszerű, három színből és három formából álló embléma. Itt viszont határozottan kiemelik a címet. Hasonló minden piros színnel, vagy félkövér betűvel szedett szöveg kiugrása is.

Nyilván lehetett volna szép, színes, mozgalmas reklámokat elhelyezni az oldalon. (Értelmetlen itt nyitóoldalról beszélni, hiszen lényegében egyetlen oldalon található valamennyi fontos információ.) Külön oldalra kerültek az ajánlott linkek és bannerek. (A cserébe kapott ajánlatok bizonyára szépen javítják a keresőkben elért helyezéseket.

Tessék, itt a példa. Több milliós beruházás és 20 fős stáb nélkül is lehet korszerű, hatékony weboldalakat készíteni. Utánozni nem érdemes, de tanulni a példájából igen!

Pécsi Ferenc
www.dotkommentar.hu

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Vállalkozás

Akadályverseny a neten

Az üzleti honlapok „titka” nagyon egyszerű. A látogató tudomására kell hoznunk, hogy mivel foglalkozik a cég és meg kell győznünk arról, hogy a kínált termékeket, szolgáltatásokat nálunk érdemes megvásárolni. Ezek után már csak azt kell megnéznünk, hogy a honlapodon mi segíti és mi a akadályozza ezt a folyamatot.

hvg.hu Vállalkozás

Mikor megtévesztő egy honlap?

Egy honlap nyitóoldalálának nem árt összhangban lennie a tartalommal, különben félrevezetheti az olvasót. A Gézengúzok Alapítvány kellemes kezdőlapja, s kicsit sem könnyed tartalma közötti ellentmondást nem tartja szerencsés megoldásnak Pécsi ferenc, a hvg.hu honlapkritikusa.

hvg.hu Vállalkozás

Minimalista honlapból vezető szakmai portál?

Hiába mutatós egy honlap, ha tele van technikai malőrökkel. A minimalista fedőlappal induló építészportálból akár vezető szakmai portál is lehetne, ha a honlap készítői nagyobb hangsúlyt fektetnének a technikai részletekre. Pécsi Ferenc, a hvg.hu honlapszakértője ezen a héten az Adamdizájn-t vette górcső alá.

hvg.hu Vállalkozás

Hibák, amelyek olvashatatlanná tesznek egy portált

Miközben sok honlapon látványelemekkel próbálják pótolni az információk hiányát, akadnak olyan webhelyek is, ahol éppen a túladagolt információk rontják el a használhatóságot. A Zebrasoftev.hu honlapon a felesleges információk zajában elvész a lényeg.