Hogyan élheti túl vállalkozásunk a nyári holtszezont?

Míg a turizmusban főszezon a nyár, a kis- és közepes vállalkozások többségénél a július-augusztus holtszezon, amikor jelentősen megcsappannak a bevételek. A válság hatására az idei uborkaszezon a szokásosnál is nehezebbnek ígérkezik. Hogyan juthat minimális befektetés árán többletbevételhez egy kkv a legkeserűbb uborkaszezonban is?

  • unknown unknown
Hogyan élheti túl vállalkozásunk a nyári holtszezont?
"A válságban a vevők befelé fordulók lesznek, a maguk bajával vannak elfoglalva és kevésbé veszik észre a hirdetést és a marketingüzeneteket. Másrészt aminek eddig ellen bírt állni a vevő, annak most még jobban ellen fog állni. Tehát ha eddig nem működött egy hirdetés, akkor nem is fog" - magyarázza Wolf Gábor kkv-marketingszakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója. Hacsak meg nem változtatjuk a kereteket.
 
Vevőcsalogatás dizájnváltással
 
Akik ugyanis eddig nem reagáltak egy bizonyos üzenetre, egy másik üzenettel még elérhetők. Akik eddig egy bizonyos terméket egy okból elutasítottak, azok most megvehetik egy másik ok miatt, és amit eddig egy vevőkör elutasított, az most értékes lehet egy másiknak. Ezért az ilyenkor szokásos, költséges új termékbevezetés helyett elég átalakítani, vonzóvá tenni a régit. Erre több hatékony megoldás létezik.
 
Új csomagolás. Ha eddig lila volt, most legyen zöld; ha nagy volt, most legyen kicsi, zsebre tehető, ha dobozban volt, most legyen zacskóban. A lényeg, hogy legyen teljesen más, mint eddig volt.
 
Új név. Ha eddig a termék egy probléma megoldását árulta, akkor mostantól kínáljon elérhető előnyt. Ha eddig karcsúságot ígért, most kínálja a kövérség ellenszerét, vagy a csábító külsőt, vagy egészséges szívet.
 
Új piac. Ha eddig a kis cégek voltak a vevők, most kínálhatjuk sikerorientált kisvállalkozóknak. Ha eddig a fiataloknak, akkor most azoknak, akik nem érzik magukat öregnek. Az a fontos, hogy adjunk el másnak, mint akiknek eddig. A termék átalakításának módszere nemcsak az uborkaszezont segít átvészelni, hanem megerősödni és nagyobb lendülettel is kezdeni a szezont, amikor újra beindul az üzlet - mondta Wolf.
 
"Ahány fok, annyi százalék engedmény!"
 
A kampány lényege, hogy egy adott napon (vagy hétvégén) a cég egyes termékeire akkora engedményt kínál, ahány fok van éppen. Legyen a mérőeszköz a bolt külsején lévő hőmérő, vagy a met.hu aktuális hőmérsékletjelentése - a lényeg, hogy ha 25 fok van, akkor 25 százalékos engedmény, de ha 30 fokos hőség van, akkor érdemes a hőgutát még nagyobb kedvezménnyel kompenzálni. 
 
Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Megszavazták a módosított költségvetést, de Budapest csak időt nyert, életet nem - közvetítésünk a Fővárosi Közgyűlés üléséről

Megszavazták a módosított költségvetést, de Budapest csak időt nyert, életet nem - közvetítésünk a Fővárosi Közgyűlés üléséről

A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.