Tetszett a cikk?

Míg a turizmusban főszezon a nyár, a kis- és közepes vállalkozások többségénél a július-augusztus holtszezon, amikor jelentősen megcsappannak a bevételek. A válság hatására az idei uborkaszezon a szokásosnál is nehezebbnek ígérkezik. Hogyan juthat minimális befektetés árán többletbevételhez egy kkv a legkeserűbb uborkaszezonban is?

"A válságban a vevők befelé fordulók lesznek, a maguk bajával vannak elfoglalva és kevésbé veszik észre a hirdetést és a marketingüzeneteket. Másrészt aminek eddig ellen bírt állni a vevő, annak most még jobban ellen fog állni. Tehát ha eddig nem működött egy hirdetés, akkor nem is fog" - magyarázza Wolf Gábor kkv-marketingszakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója. Hacsak meg nem változtatjuk a kereteket.
 
Vevőcsalogatás dizájnváltással
 
Akik ugyanis eddig nem reagáltak egy bizonyos üzenetre, egy másik üzenettel még elérhetők. Akik eddig egy bizonyos terméket egy okból elutasítottak, azok most megvehetik egy másik ok miatt, és amit eddig egy vevőkör elutasított, az most értékes lehet egy másiknak. Ezért az ilyenkor szokásos, költséges új termékbevezetés helyett elég átalakítani, vonzóvá tenni a régit. Erre több hatékony megoldás létezik.
 
Új csomagolás. Ha eddig lila volt, most legyen zöld; ha nagy volt, most legyen kicsi, zsebre tehető, ha dobozban volt, most legyen zacskóban. A lényeg, hogy legyen teljesen más, mint eddig volt.
 
Új név. Ha eddig a termék egy probléma megoldását árulta, akkor mostantól kínáljon elérhető előnyt. Ha eddig karcsúságot ígért, most kínálja a kövérség ellenszerét, vagy a csábító külsőt, vagy egészséges szívet.
 
Új piac. Ha eddig a kis cégek voltak a vevők, most kínálhatjuk sikerorientált kisvállalkozóknak. Ha eddig a fiataloknak, akkor most azoknak, akik nem érzik magukat öregnek. Az a fontos, hogy adjunk el másnak, mint akiknek eddig. A termék átalakításának módszere nemcsak az uborkaszezont segít átvészelni, hanem megerősödni és nagyobb lendülettel is kezdeni a szezont, amikor újra beindul az üzlet - mondta Wolf.
 
"Ahány fok, annyi százalék engedmény!"
 
A kampány lényege, hogy egy adott napon (vagy hétvégén) a cég egyes termékeire akkora engedményt kínál, ahány fok van éppen. Legyen a mérőeszköz a bolt külsején lévő hőmérő, vagy a met.hu aktuális hőmérsékletjelentése - a lényeg, hogy ha 25 fok van, akkor 25 százalékos engedmény, de ha 30 fokos hőség van, akkor érdemes a hőgutát még nagyobb kedvezménnyel kompenzálni. 
 

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

GfK: a válság miatt egyszerre kevesebbet vásárolunk

Az elmúlt másfél évben a fogyasztói szokások lassú változása figyelhető meg, ami a válság hatására erősödni látszik: a nagy alapterületű, széles választékkal rendelkező hiper- és szupermarketek esetében az élményszerű nagybevásárlások aránya csökken, a helyükbe gyakoribb, de kisebb kosárértékű bevásárlások lépnek - derül ki a GfK Hungária felméréséből.

MTI Vállalkozás

Oszkó: vagyonadó nélkül nincs válságkezelés

Magyarország akkor szerezheti vissza korábbi versenyképességi pozícióját, ha a jelenlegi, 40 százalékot alulról súroló adócentralizációs szintje 33-35 százalékra csökken, ami 2012-ben érhető el - Oszkó Péter pénzügyminiszter, aki szerint a vagyonadó parlamenti elfogadása a sikeres válságkezelés feltétele.

Vállalkozás

Vállalkozzon válságban: most díjmentesen

A válság hatására a lehetséges franchise-átvevői érdeklődések száma felére csökkent. Egyre kevesebb vállalkozó keresi fel a franchise-hálózatokat csatlakozási szándékkal – a Magyar Franchise Szövetségnél is csökkent az érdeklődők száma a magyar hálózatok iránt. A csökkenő érdeklődés külföldön is komoly kihívást jelent a rendszergazdák számára.

Vállalkozás

Áruhitelek: válságban is keresik?

A lakosság többsége devizában adósodott el. Feltehetően lakás- és autófinanszírozásra felvett kölcsönökből van a legtöbb, de vajon mi a helyzet az áruhitelekkel? Mekkora kereslet van rá, amikor költései visszafogására kényszerül a legtöbb vásárló? Áruházakat kérdezett a Mai Piac.