Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A tevékenységre jellemző kereset (TJK) módszertana a munkavégzés piaci értékének megbecslését jelenti, ami egybecseng a vagyonadó forgalmi értékre hivatkozó számításos módszerével. Az Alkotmánybíróság az előbbit elmeszelte, a tevékenységre jellemző kereset alapelveire épülő adóztatást viszont az alaptörvénnyel összeegyeztethetőnek találta.
A TJK szabályozása jelenleg úgy kötelezi a vállalkozót adó- és járulékfizetésre, hogy az előre nem látható szankcionálási lehetőséget teremt. Hiába látja úgy az AB, hogy a bizonyítási teher az adóhatóságé, jelenleg is vannak olyan, bíróságok háza táján kitaposott ösvényeken terelt adatbázisok, amelyeket az APEH kötelező érvénnyel alkalmazhat, minden apelláta nélkül. Ilyen adatbázis a vagyonosodási vizsgálatoknál használt KSH létminimum-táblázat, amelynek létjogosultságát bírósági ítéletek sora erősítette meg.
A tevékenységre jellemző keresetnél az terjedt el, hogy ez a kitaposott ösvény az Állami Foglalkoztatási Szolgálat átlagkereset-adatbázisa lesz. Az ebben megállapított keresetek miatt az érintettekre (ügyvédek, orvosok, szakértők) többszörös adó- és járulékfizetési terhet rónának, de még ez a táblázat is úgy jelöli például az ügyvéd esetében feltüntetett adatot, hogy az „nem megbízható”.
Az AB teret adott annak, hogy az APEH saját maga teremtsen joggyakorlatot, hosszú évek alatt, bírósági segítséggel. Igyekezetének azonban gátat szabhat az, hogy a tevékenységben való személyes közreműködés nem szűkíthető le egyetlenegy munkakörre, szokásos 8 órás munkavégzésre, egyetlen munkavégzési helyre. Egy ügyvéd például csak képviseleti feladatkörét (pl. bírósági tárgyaláson való részvételi idejét) sorolja majd ügyvédi tevékenységébe, egyéb munkavégzését pedig ügyintézői kategóriában tartja, ráadásul hivatkozhat arra is, hogy nem is dolgozik annyit, vagy a tevékenységét a beosztottjai látják el. Ha az adatok alapján összeáll a TJK „nyilvántartása” – amelynek elkészítési határideje egyébként kimaradt a törvényből –, és az APEH ellenőrzi, akkor vérre menő vita kezdődhet, aminek során az adóhatóság összegyűjti majd a munkavégzés körülményeire vonatkozó adatokat és élni fog becslési jogával. Ekkor pedig megfordul a bizonyítási teher. Az AB tehát téved, amikor azt állítja, hogy a bizonyítási teher az adóhatóságé.
Ruszin Zsolt kommentárját olvassa el az Adózónán.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Akár nyáron, akár télen fogadják el a költségvetést, az abban leírt számokat szinte heti rendszerességgel írják át, és a fontos gazdasági előrejelzéseket is csak néha-néha sikerül eltalálni. Már most, az év felénél látszik, hogy így lesz ez 2025-ben is.
Mi történhetett valójában a BTR-ekkel?
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Sok tekintélyelvű politikus régi, jól ismert módszere a kisebbségek kirekesztése, ám ez recept Magyarországon immár beleütközött a saját korlátaiba.
A kormányoldal megpróbál egy olyan narratívát költeni a szombati tüntetésről, amelyben logikai gubanc van.
Az ételről és a csapatáról is érdeklődött a miniszterelnök az űrhajósnál.
Mutatunk újabb hét könyvet, amit nyugodt szívvel ajánlunk a nyárra.
Csak egy vesztese volt a Pride-nak.