Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Nőtt a finn nemzeti légitársaság, a Finnair vesztesége tavaly. Proftja 2007-ben volt utoljára a cégnek.
A finn nemzeti légitársaság, a Finnair csütörtökön 87,5 millió euró adózott veszteséget jelentett tavalyról, többet a 2010-es, 22,8 milliós deficitnél. A bevétel 11,6 százalékkal 2,258 milliárd euróra nőtt 2,023 milliárdról.
A Finnair bevétele 2009-ben 18,5 százalékkal csökkent, 2010-ben 10,1 százalékkal nőtt, profitja azonban 2007-ben volt utoljára: 102 millió euró. Utána 2008-ban 46 millió euró, 2009-ben 95 millió euró, 2010-ben 22,8 millió euró volt a vesztesége.
A tavalyi utolsó negyedévben a veszteség 32,6 millió euró volt - egy évvel korábban 5,7 millió -, a bevétel 11,7 százalékkal 577,4 millió euróra nőtt 516,9 millióhoz képest. A folytatódó és növekvő veszteségért az üzemanyagárak emelkedését és a világgazdaság rosszabbodását okolták a csütörtökön megjelent beszámolóban.
A tavalyi év közepétől szerkezeti átalakításokba kezdtek "a veszteségciklus" megtörése végett. Erősítik az ázsiai és az észak-európai viszonylatokat partner cégekkel társulva, például a skandináv félsziget és a balti forgalom javítására a brit Flybe légitársasággal együtt létrehozták a Flybe Nordicot. Újratárgyaltak repülőbérleti megállapodásokat, és a flotta "optimalizálása" folytán feladhatnak több rövid hatósugarú gépet. A létszámot 1,5 százalékkal csökkentették egy év alatt. Mindettől évi 140 millió euró tartós megtakarítást remélnek 2014-re, ebből 10 milliót sikerült elérni tavaly, idén további 80 millió euróra számítanak.
A finn parlament 1994-ben előírta, hogy a Finnair többségének állami tulajdonban kell lennie. Jelenleg a részvények 55,81 százalékát a finn miniszterelnöki hivatal jegyzi, és az összes közületi tulajdon - állami és helyhatósági nyugdíjalapok részesedésével együtt - 69,6 százalékos a Finnairben, a többi hazai és külföldi intézményi és kisbefektetőké. A külföldi tulajdonosok részesedése majdnem 20 százalékos, egyéni kisbefektetőké a cég 8,4 százaléka.
A társaság tagja a Oneworld légi szövetségnek. A cégnek 66 repülőgépe van - ebből 44 Airbus -, ezek 15 hazai és 55 nemzetközi útvonalon repülnek, továbbá körülbelül hatvan idényjellegű charter útvonalon. A Finnair és leányvállalatai uralkodó helyzetben vannak mind a hazai, mind a Finnország és a külföld - főleg ázsiai célpontok - közötti légi forgalomban.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Régóta határérték felett mozgott az összkoleszterinszintem, és egy nap eljött az a pont, amikor úgy éreztem, harmincasként változtatnom kell az életemen ahhoz, hogy idős koromban is egészséges maradjak. Így sikerült megtennem az első lépéseket.
„Mindent megtettetek, hogy ártsatok a fiataloknak. Hoffmann Rózsától Balog Zoltánon át odáig, hogy bekúrtátok inkább az egész oktatást a rendőrség alá, mert más tervetek nem is volt, mint hogy kuss legyen.”
Három másik, magyar érdekeltségű ügyben is előreléptek.
Ajánló a HVG legfrissebb számából.