szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Starbucks nekállt kiaknázni a kínai piacokban rejlő óriási potenciált, három év alatt triplázná kávézóinak számát.

A Starbucks megtriplázná kínai üzleteinek és dolgozóinak számát a következő három évben − idézi a Napi Gazdaság Online a Marketwatch-ot. Kínában jelenleg mintegy 500 üzlettel rendelkezik a vállalat és mintegy 10 ezer embert foglalkoztat − mondta Jonh Culver, a kínai és a távol-keleti részleg vezetője. A cég 2015-re 1500 fölé szeretné növelni a vállalat üzleteinek számát, ami azt jelenti, hogy háromszorosára emelkedne a munkavállalói létszám.

A Starbucks számára Kína a legnagyobb sikersztori, a kávézás és a kávézókban való találkozás ugyanis egyre népszerűbb az országban. Nemcsak Kínában, Ázsia csendes-óceáni régiójában is hatalmas a növekedési potenciál, a pénzügyi év első negyedévében az árbevétel 28 százalékkal, 167 millió dollárra nőtt, míg a működési bevételek 26 százalékkal, 57,8 millió dollárra emelkedtek. Annak ellenére, hogy a növekvő költségek miatt a cég jelentős áremelésre kényszerült Kínában, a fogyasztók nem pártoltak el a Starbucks kávéitól.

Az Euromonitor szerint a kínai kávéfogyasztás továbbra is dinamikusan bővülhet, az idén 20 százalékkal nőhetnek az eladások tavalyhoz képest. A gyors felfutás ellenére egy kínai átlagosan még mindig csak 3 csésze kávét iszik meg egy évben, szemben a világ átlagát jelentő 240 csészével.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!