szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Kisvállalkozóknak nyitott közösségi piacteret a vásárlói oldalt működtető Bónusz Brigád, a nettó 10 millió forintos beruházással létrehozott felületen azok a cégek kínálhatnak kedvezményesen termékeket és szolgáltatásokat, amelyek eddig nem tudtak megjelenni ott.

A mintegy 2,5 milliót vevőt elérő oldalon főként az egyéni vállalkozókat, mikrovállalkozásokat hozzák kapcsolatba a közösségi vásárlókkal. Sok cég ugyanis eddig például azért nem jelent meg a piacon, mert túl szűk réteget érintő terméket kínált, vagy nem tudta a megszokott, 50 százalékot is elérő árkedvezményt megadni.

A brigád arra számít, hogy a fejlesztés három hónap alatt megtérül: az oldalra kikerülő cégeknek jutalékot kell fizetniük, aminek mértéke nettó 25 vagy 30 százalék, attól függően, hogy milyen megjelenési szolgáltatást vesznek igénybe.

A közösségi oldalként működő brigád nyereséggel zárta az első negyedévet, a cég kamat- és adófizetés, illetve értékvesztés előtti eredménye valamivel több mint 28 millió forint volt, míg a tavalyi első negyedévben mínusz 50,7 millió forintot tett ki az EBITDA. Tavaly - a társaság működésének első teljes évében - összesen mínusz 154,2 millió forint volt a negyedévről negyedévre folyamatosan javuló EBITDA, ami a piacra lépés, valamint a piacvezető pozíció kivívásának és megszilárdításának magas költségeit tükrözte.

A társaság az első negyedéves forgalma 131,3 millió forint volt, szemben az egy évvel korábbi 32,3 millió forinttal. Tavaly a Bónusz Brigád éves forgalma több mint 44 millió forinttal haladta meg a várt 1 milliárd forintot.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!