szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A világ leginnovatívabb cége a kutatás-fejlesztésre kiadott ráfordítások alapján a Volkswagen. Az európai cégek lemaradásban, a kínaiak viszont itt is látványosan rákapcsoltak. - derül ki a Booz & Co. frissen publikált tanulmányából, mely az innovációra fordított kiadásokat összegző TOP 1000-es globális rangsorát tartalmazza. Míg a Samsung a világon a második legtöbbet K+F-re költő vállalkozás, az Apple mindössze a negyvenharmadik.

Tavaly kutatás-fejlesztésre, illetve innovációra 5,8 százalékkal többet költött 2011-hez képest a világ leginnovatívabb ezer vállalata. Ezek a cégek összesen 638 milliárd eurót költöttek 2012-ben K+F-tevékenységre – derül ki a Booz & Co. tanácsadó kedden nyilvánosságra hozott tanulmányából. Ez a nem egészen hat százalékos növekedés ugyanakkor alatta marad a megelőző évek kilenc százalékos növekedési ütemémek..

Az összesítés szerint a világon a legtöbbet a Volkswagen-csoport (11,4 mrd euró) költött 2012-ben kutatás-fejlesztésre, második helyen a Samsung (10,4 mrd euró), a harmadik pedig a svájci gyógyszeripari óriás, a Roche (10,2 mrd euró) állt. Az első tízben egyébként öt gyógyszeripari (a Roche mellett a svájci Novartis, német Merck, az amerikai Pfizer és a Johnson & Johnson a 7-10.), három IT (az Intel a 4., a Microsoft az 5.)- és kettő autóipari cég (a VW mellett a Toyota a 6.) található.

Volkswagen gyár, Silao
Volkswagen

Szembetűnő, hogy Kínában milyen mértékben ráerősítettek a K+F-tevékenységre: 2008 óta a tanulmány szerint megnyolcszorozódott (igaz, egy alacsony bázisról) a cégek erre a célra fordított összesített költségvetése. De míg az európai bajnok, Németország cégei tavalyhoz képest 11,9 százalékkal növelték K+F ráfordításaikat, Kína tavaly 35,8 százalékkal. Európa egyébként lemaradóban van a 4,5 százalékos növekedésével, az észak-amerikai kontinensen lévő vállalatok például 8,6 százalékkal növelték K+F-költségvetéseiket.

Érdekesség, hogy miközben a leginnovatívabbnak a Google-t és az Apple-t szokták tartani, a tényleges költéseik alapján „csak” a 12. és a 43. helyre futottak be.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!