A német szupervonat kell Amerikának

Az amerikai cégek eszik a kefét, mert a Siemens nyerte el a nagy sebességű vonatok beszerzéséről szóló tendert. A 226 millió dolláros szerződés 32 dízel ICE-ról szól, de opcionálisan további 225 mozdony beszerzése is a képbe került.

  • hvg.hu hvg.hu
A német szupervonat kell Amerikának

A Caterpillar és a GE komoly presztízsveszteséget szenvedett azon a tenderen, aminek eredménye a következő 20-25 év amerikai gyorsvasúti látképét alapvetően meghatározza majd. A 2009-ben indított szövetségi ösztönzőprogram célja, hogy az USA honosítsa odahaza az ázsiai és európai gyorsvasúti közlekedést.

A Reuters és a DPA hírügynökségek jelentése szerint a német konglomerátum képes volt túllicitálni nagy amerikai riválisokat, és ezzel idegen pályán szerzett komoly helyzeti előnyt a piacon.

Megvalósítják vele az amerikai álmot
Siemens

A nyilvános pályázaton a Siemens 226 milló dolláros ajánlatot tett, amivel verte a Caterpillar 260, és a GE 260,9 milliós ajánlatát. A Siemens és az amerikai motorgyártó Cummins által így megnyert tender értelmében 32 szupervonatot állítanak üzembe az Amtrak Vasúttársaság vonalain; Kalifornia, Illinois, Michigan, Missouri és Washington államokban.

A szerelvényeket 2016 őszétől kell szállítani és üzembe helyezni. A Siemens ehhez a sacramentói gyárát jelölte ki, az amerikai viszonyokhoz illeszkedő dízelmotorokat pedig az indianai Seymourban építi meg a Cummins. Ha a megrendelő elégedett lesz, a szerződésben szereplő opciós joggal is élhet, mely szerint további 225 mozdonyra adhat megrendelést.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Gárdos Péter író-rendező: „A Kádár-rendszer kedélyes borzadály volt, a mostani pedig hideglelős borzalom”

Gárdos Péter író-rendező: „A Kádár-rendszer kedélyes borzadály volt, a mostani pedig hideglelős borzalom”

„Olyannyira rímelnek egymással az ifjúkori élményeim és a mai benyomásaim, hogy azt éreztem, ha 1971–1972-ről írok, akkor az olvasó talán ráismer, hogy ugyanez történik most, csak jóval nagyiparibb módszerekkel vernek át minket” – mondja a 77 éves, tíz éve még sikeres filmrendező, aki azóta pályát módosított. A Hamisítók című hatodik regénye az 1970-es évek kommunikációs trükkjeit és ügynökügyeit eleveníti fel.