szerző:
Kertész Attila Mihály
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A főoldal után jellemzően a "Rólunk" oldal a leglátogatottabb, ahol a cégek általában a termékük, szolgáltatásuk bemutatására koncentrálnak, figyelmen kívül hagyva azt a tényt, hogy az embereket az érdekli, kik állnak a cég mögött, mi mozgatja őket. Ha ez az oldal nem kelt bizalmat, sokat veszíthet vele.

A Rólunk oldalak jelentőségét sokan felismerték már, ám kevesen használják jól. Egy jó Rólunk oldal túlmutat a munkatársak és a termékek tényszerű bemutatásán. Aktívan hozzájárul a bizalom kiépítéséhez, és a vásárlók megtartásához. De nem csupán a vevőknek szólhat egy ilyen oldal. Az új munkatársak egyik legfontosabb eszköze a Rólunk rész. Ez az első benyomás, amelyet a cégről, mint közösségről kapnak. Ha ez negatív vagy semleges érzelmeket vált ki, azzal veszít a látogató bizalmából.

Hogyan építse fel a Rólunk oldalát?

Kezdje a miérttel!

Simon Sinek világhírű elmélete egyszerű, mégis hatásos: kezdje a miérttel! Ne arról beszéljen, mit csinál, azt árulja el, miért, mert az emberek ezzel tudnak azonosulni. Akkor tud lojális vásárlókat szerezni, ha azoknak értékesíti termékét, akik ugyanabban hisznek, mint ön. Ez pedig a Rólunk oldalon derül ki. Írja le, miért indította üzletét, mi motiválta, hogyan jutott el oda, ahol most van.

Írja le a misszióját!

Fontos, hogy a vásárlói lássák, milyen céljai vannak. Gondolkodjon nagyban! Milyen világot képzel el? Mivel hozná el ezt a változást? Mik a fő értékei, amivel javíthat az emberek életén? Ha valaki ezt elolvasva azonosulni tud a céljaival, máris szerzett egy embert, aki valamilyen szinten kötődni kezd a cégéhez.

Mutassa meg, kik állnak a cég mögött!

Az emberek emberekhez kötődnek. Leírhat bármilyen célt, ha azt a látogató nem tudja személyekhez, konkrét arcokhoz kötni, nem lesz hiteles számára. Bemutathatja csak az alapítókat, vagy akár az összes alkalmazottat is, ön dönt. A lényeg, hogy lássák, hogy valaki keményen dolgozik az elért eredményekért, aki pont olyan, mint ők.

Készítsen videót!

Semmi sem mutatja be olyan testközelből a céget, mint egy videó. Nagyon fontos azonban, hogy ne legyen túl modoros. Minél természetesebbnek hat, annál inkább elnyerheti látogatóinak bizalmát. Ne előre megfogalmazott mondatokat vegyen fel, hanem egy természetes beszélgetést. Próbálja meg minél inkább letisztázni a videót, nem kellenek effektek, és különleges helyszínek, csak érződjön rajta, hogy őszinte.

Mutassa meg, mások mit mondanak önről!

Minden döntés alapja a bizalom. A bizalom kialakulásában pedig az egyik legfontosabb tényező, hogy azt lássuk, mások is bíznak az adott vállalkozásban. Gyűjtsön hiteles ajánlásokat korábbi vevőitől, amelyben őszintén mondják el, mit gondolnak önről. Tegye fel a megfelelő kérdéseket nekik, és használja a válaszaikat a bizalom építésére. Még jobb, ha szakértőket, ismert embereket, vállalatokat, mutat fel referenciaként, mert az ő szavahihetőségükben nem kételkednek az emberek.

A nagy, nemzetközi vállalatok szinte mindegyikénél jól átgondolt, meggyőző szövegekkel, képekkel és videókkal teli oldal mutatja be a cég filozófiáját és céljait. Érdemes tőlük tanulni, átgondolni, hogy az egyes elemeket hogyan használják, milyen hatást vált ki, amit lát. Mutatjuk a legjobb példákat.

Az Airbnb a szállásadókat a szálláskeresőkkel összekötő hálózat. A karrierlehetőségeket hirdető oldalán csak azt láthatja, hogy ők olyan szolgáltatást fejlesztenek, amely közelebb hozza egymáshoz az embereket, és új élményekkel gazdagítja őket. Nem szerepel sehol, hogy mi a vállalat maga, hanem azt olvashatja a látogató, hogy mi hajtja őket, mit szeretnének elérni a világban. Ha végigolvassa, azt érzi, hogy ez az egyébként leginkább technológiai vállalat teljesen emberközpontú, erős közösség alkotja, céljaikkal pedig bárki azonosulhat.

A GoPro esetében nem egy színes, képekkel teletűzdelt Rólunk oldalt láthat. Itt a szöveg a legerősebb, amiben tökéletesen megfogalmazzák, hogy miért alkották meg az extrémsportolók kedvencévé vált kisméretű, de nagyfelbontású videokameráikat. Ők azért gyártják a terméküket, hogy az emberek bárkivel megoszthassák élményeiket. Leírhatták volna, hogy jó kamerákat akartak gyártani, de ez senkit sem mozgatott volna meg. Azonban azzal, hogy azt állítják, tartalmasabbá akarják tenni az emberi kapcsolatokat, máris elérik, hogy a látogatók kötődjenek hozzájuk.

A Prezi is arra helyezi a hangsúlyt, hogy a misszióját mutassa be, és azt, hogy egy tech cég mögött milyen erős emberi összefogás van. Nem részletezik hosszan a cég történetét, inkább néhány meggyőző számmal illusztrálják, hogy valóban hatással vannak a világra. Emellett külön kiemelik a cég által képviselt értékeket, amelyek nagyon erősen mutatják, hogy miért dolgoznak, és azt is, hogy hogyan.

A Dropbox karrier oldalán megnézheti, milyen egy jó Rólunk videó. Sajátos megközelítésű, humoros videót készítettek, ugyanakkor a mondanivalója nem vesztett a jelentőségéből. Nem előre megírt válaszokat vettek fel, hanem közvetlen beszélgetéseket, amelyekben az ott dolgozók mondják el, milyen a Dropboxnál dolgozni. Miről szól a videó? Nem a szolgáltatásról, hanem az emberekről. A céges kultúráról, arról, hogy milyen közösség áll a cég mögött, és, hogy milyen hatással vannak a világra.

A szerzőkről
A cikket az Artisan Marketing szakértői írták, akik agilis marketingre specializálódtak. Agilis marketinggel, például tudományosan mért kreatívokkal és matematikára alapozott döntésekkel átlagosan 35-45 százalékkal lehet csökkenteni egy kampány költségeit. Magyarországon is egyre többen alkalmazzák, például a Vodafone, Árukereső.hu, Szallas.hu és a McDaniel College Budapest.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!