szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A Bridge Budapest ügyvezetője négy éve dolgozik azon, hogy Magyarországon minél többen merjék megvalósítani vállalkozási ötletüket, és higgyenek abban, hogy lehet Budapestről is világsikert építeni.

Egyetlen jó ötletből is lehet sikeres terméket, szolgáltatást, céget építeni, csak kitartás, némi szerencse és rengeteg munka kell hozzá – hangzott a Bridge Budapest és Pistyur Veronika hitvallása, a négy évvel ezelőtti induláskor. A legsikeresebb magyar startupok kezdeményezésére elindult nonprofit szervezet azóta több száz egyetemistával dolgozik együtt, hogy megismertessék a Magyarországról induló globális cégek világát és a vállalkozói mentalitást. Az ösztöndíjaikkal nemzetközi cégeknél tanulhatnak a fiatalok a különféle szakmák legszínvonalasabb művelőitől (programozóktól, marketingesektől, designerektől).

Bridge Builders programjukkal olyan fiatal döntéshozókkal gondolkodnak arról, hogyan lehet versenyképesebb Magyarország, akik a média, a kultúra, a politika, az üzleti, a civil életben 10-15 év múlva Magyarország véleményformáló vezetői lehetnek.

Átfogó szemléletformálásba kezdtek, hogy Magyarországon a cégek merjenek vállalható módon működni, használják a globális piac és technológia nyújtotta lehetőségeket. Olyan eszközöket fejlesztenek a CEU Business Schoolal és a Transparency International Magyarországgal együtt, amelyek révén az emberek gyorsabban férhetnek hozzá az új lehetőségekhez, képesek lehetnek befolyásolni a jövőjük alakulását.

Teljesen felforgatnák a vállalkozói kultúrát az üzleti élet punkjai

Minden szürkezónában működő cég életében eljön a pillanat, amikor "az ügyesség átcsap ügyeskedésbe". Nehéz feladat tisztességes vállalkozónak maradni Magyarországon, de egyáltalán nem lehetetlen, úgy pedig kifejezetten rossz vállalkozónak lenni, hogy bujkálni, csalni kell. A tisztességtelen eszközökkel való előrejutás a legtöbb esetben a menedzsment döntése, amit csak azért hozhat meg, mert gyenge a törvények, különösen az adótörvények betartatása.

2013 óta a 20-35 éves fiatalok körében a passzívok aránya – akik nem érdeklődnek, nem ismerik a vállalkozói lehetőségeket –, 91 százalékról 56 százalékra csökkent, ami többek között a Bridge Budapest számlájára is írható.

A Central European Startup Awardsot a régió tíz országában azok kapják, akik kiemelkedően sokat tettek a startup ökoszisztémáért, majd képviselhetik hazájukat az európai döntőben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!