szerző:
Lengyel Miklós
Tetszett a cikk?

Németországban két városban, Düsseldorfban és Stuttgartban már van ilyen tilalom. A német szövetségi közigazgatási bíróság Lipcsében nemrég úgy döntött, hogy nem alkotmányellenes a városok tilalma.

Így Hamburg is követheti a példát, és áprilistól kitilthatja a dízelüzemű autókat a városból. Az Európai Unió közlekedési biztosa szerint viszont nem ez a megoldás, mert borzasztóan frusztrálja az autóstársadalmat a döntés. Violeta Bulc, aki a Mitteldeutsche Zeitungnak mondta el a véleményét, az lenne a jó megoldás, ha a környezetszennyező dízeles autók útdíjat fizetnének a város határában éppúgy, mint például Londonban. Mindez persze csak átmeneti megoldás lenne, hiszen az EU javaslata az, hogy a tagállamok hozzanak létre egységes digitális rendszert az autók ellenőrzésére. Ezt már tavaly javasoltuk – mondta az EU-biztos a Mitteldeutsche Zeitung című német lapnak. Közben a Toyota bejelentette a genfi autószalonban:

Jövőre már nem ad el dízeles autót  Európában

Európa nagyvárosaiban egyre másra hoznak olyan döntéseket, hogy kitiltják a dízeles meghajtású autókat a levegő szennyezése miatt. Párizsban a polgármester asszony matrica bevezetésével akarja kiszűrni a környezetszennyező járműveket.
Korábban a Volkswagen és más autógyárak megpróbáltak csalószoftverek segítségével kedvező képet nyújtani a dízelmotorok légszennyező hatásáról, de a lebukás után immár egyértelmű, hogy környezetvédelmi szempontból a dízelmotor rossz megoldás.

A Toyota az első között vetette rá magát az új trendre, a hibrid autókra. Miközben a dízeles autók eladása 30%-ról 15-re csökkent Európában 2012 és 2017 között, a hibrid autók eladása ugrásszerűen megnőtt. 45% volt a növekedés tavaly az előző évhez képest. A Toyota tovább akarja folytatni ezt a trendet, de az elektromos autók gyártása is érdekli. Lehet ugyanis, hogy ezeké a jövő. Az autós világban mindenki felfigyelt arra, hogy a kínai Geely 9 milliárd dollárért Mercedes-részvényt vásárolt. A kínai cég vezére közölte: a dízeleknek annyi! A jövő az elektromos autóé! Ebben a tekintetben pedig a Mercedes piacvezető Európában. Ezért a leleményes kínaiak a jövőbe fektettek be, amikor Mercedes-részvényeket vásároltak 9 milliárd dollárért.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!