Jön a fekete péntek, így támadnak majd a webáruházak és a csalók

A webes piac 60 milliárdos bevételre számít novemberben, ennek felét november 23-án akarják behúzni. Soha nem látott tülekedésre lehet majd számítani.

  • hvg.hu hvg.hu
Jön a fekete péntek, így támadnak majd a webáruházak és a csalók

Bár hivatalosan november 23-ra esik a Black Friday, azaz fekete péntek, a hagyományoktól eltérő időpontokban is akcióznak a webáruházak. Bár a november hagyományosan lusta hónap a kereskedelemben, az amerikai hagyomány átvétele mindent megváltoztatott; 2017 novemberében a webáruházak bevétele 46 milliárd forint volt az októberi 35 milliárd forinthoz képest, 2016-ban pedig az októberi 27 milliárdhoz képest 36-ot hoztak a konyhára a leértékelések.

Az elmúlt években a szegmens intenzív növekszik, tavaly pedig újabb fajsúlyos szereplők is beléptek, mint az Alza, a dm vagy az OBI. Emiatt idén várható az egyik legnagyobb tülekedés a webshopoknál, de a hagyományos boltok közül is egyre többen tartanak fekete pénteket, mert a web elvenné tőlük a vásárlót – írta a Blokkk.com.

A tét nemcsak egy napnyi értékesítés; a cégek a Fekete Péntekkel fordulnak rá a karácsonyra, azaz akinek jól sikerült a leértékelés, megalapozhatja vele a karácsonyi piacát is, hiszen visszatérhet a vásárló.

A szakportál ugyanakkor arra figyelmeztet, hogy ebben a hónapban különösen sokan eshetnek majd a csaló webshopok áldozatául. Ezért vásárlás előtt mindig meg kell győződni a webáruház létezéséről, az élő elérhetőségekről. Érdemes már most, a leárazások előtt is figyelni az áraikat, mert gyakori panasz, hogy nem is volt igazi az akció, csak megemelték az áthúzott árakat. Fizetési igazolás nélkül pedig természetesen tilos vásárolni.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Mennyit ér a cégem?

A cégértékelés egy bonyolult, összetett folyamat. Vannak azonban széles körben elfogadott értékelési módszerek, amelyek erre alkalmazhatók.