Munkaerőhiány és növekvő termékadó miatt drágulhatnak az édességek

Majdnem egymillió magyar vallja magát nassolásfüggőnek, de összességében kevesebb cukrot fogyasztunk az európai átlagnál. Kérdés, megvesszük-e az édességeket jövőre is, ha 20 százalékkal emelkedik az ár.

  • hvg.hu hvg.hu
Munkaerőhiány és növekvő termékadó miatt drágulhatnak az édességek

A 2013-as 177 milliárd forintos forgalomról tavaly 207 milliárdot értek el a hazai édességgyártók a Nemzeti Cégtár adatai szerint, és a trend várhatóan folytatódik – írta a Világgazdaság. Csaknem egymillió magyar vallja magát nassolásfüggőnek, de az elmúlt években a fogyasztók egyre inkább a minőségi termékeket, pl. a magas kakaótartalmú csokoládét, a fehérjeszeleteket vagy a mentes termékeket keresik.

Intődy Gábor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének titkára szerint ez a tendencia fennmarad a következő években is. Az egyes termékkategóriákon belül ráadásul további diverzifikáció is előfordul; például a gumicukor népszerűsége például nő, a kemény cukorkáké nem. „Nagy érvágás volt az iparágnak a népegészségügyi termékadó 2011-es bevezetése, ami minden pénzügyi mutatóban erős visszaesést okozott. Csak lassan tud kilábalni a szektor” – mondta Intődy.

Ez az adónem jövőre átlagosan 20 százalékkal nő, így megszűnik a lehetőség, hogy a cégek az adójuk egy részéből egészségfejlesztő programokat szervezzenek.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.