Válaszolt az ELTE kancellárja, miért költöttek 51 milliót kommunikációra

A csökkenő hallgatói létszám miatt vannak működési problémái több karnak, ezért szükség van arra, hogy reklámra költsenek – magyarázta a kancellár.

  • hvg.hu hvg.hu
Válaszolt az ELTE kancellárja, miért költöttek 51 milliót kommunikációra

Reagált az ELTE a hírre, hogy ebben a tanévben eddig 51 millió forintot költöttek kommunikációra és reklámra. Az egyetemnek kizárólagos szerződése van a New Land Media Reklám, Szolgáltató és Kereskedelmi Kft. és a Lounge Design Szolgáltató Kft. által alkotott konzorciummal – ez a két cég készíti a kormányzati kampányok nagy részét is. Az egyetemen eközben karonként 250 millió forint megszorításra van szükség, eddig 64 dolgozótól váltak meg.

Scheuer Gyula kancellár úgy válaszolt erre: az ELTE egyes karainak működési problémái „jelentős mértékben az egyre csökkenő hallgatói létszámból fakadnak”, ezért ezekre a karokra, valamint az új képzésekre próbálnak megnyerni a kommunikációval minél többeket. Azt is hozzátette: az ELTE kommunikációs költségei hazai felsőoktatási összehasonlításban szerények, a nemzetközi összehasonlításban pedig elenyészőek.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Megszavazták a módosított költségvetést, de Budapest csak időt nyert, életet nem - közvetítésünk a Fővárosi Közgyűlés üléséről

Megszavazták a módosított költségvetést, de Budapest csak időt nyert, életet nem - közvetítésünk a Fővárosi Közgyűlés üléséről

A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.