szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Azt nem árulta el a Budapest Airport, miért kell sebtiben felhúzni az újat a bádogterminál helyett.

Építőipari forrásokra hivatkozva írta meg szerdán a Magyar Nemzet, hogy új, a XXI. századi komfortigényeket kielégítő utasváró épül a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren a jelenleg még üzemelő régi, fapados utasváró mellett.

A Népszava most azt közölte: a beruházást körülfogó kerítésen már ott a tábla, amely szerint az építkezést a Market Építő Zrt. intézi. A Market Orbán Viktor barátjának, Garancsi Istvánnak a cége, amely korábban a ferihegyi hotelt és a Wizz Air hangárját is felhúzta.

Az új utasváró építésével lebontják majd az eddigi fapados utasvárót, közkeletű nevén bádogterminált. Az építkezés eddigi képeit látva a Népszava szakmai forrása azt mondta, vélhetően a következő létesítmény is könnyűszerkezetes lesz, és nagyjából akkora, mint az elődje.

A beruházásról sem a Magyar Nemzetnek, sem a Népszavának nem nyilatkozott a repteret üzemeltető Budapest Airport. Utóbbi lapnak azt sem indokolták, miért nem verték jelentették be a láthatóan hetek óta zajló építkezés hírét.

A Népszava szerint kérdés, miért volt ilyen fontos, hogy ilyen gyorsan húzzák fel az új terminált. A lap emlékeztetett: Gulyás Gergely miniszterelnökséget vezető miniszter áprilisban a kormány nevében ultimátumot adott a Budapest Airportnak (BA), mondván: az év végéig vagy rendezik a helyzetet a bádogterminálban, vagy a kormány rendeleti úton tiltja be a annak használatát.

A cikk megjegyzi azt is, hogy a kormányzati szereplők régóta kampányoltak a céggel szemben. Okként az is felvetődött, hogy az Orbán-kabinet a korábban több lépcsőben privatizált BA visszaszerzésére törekszik.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!