Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A rüsselsheimi gyárban hat hónapig csak egy műszakban dolgoznak majd.
A rüsselsheimi Opel-üzem alacsony kihasználtsága miatt a 2600 dolgozó rövidített munkaidőben dolgozik, csak nappali műszakot teljesít októbertől hat hónapon át, az üzemi tanáccsal kötött megállapodás alapján – közölte kedden a francia PSA csoporthoz tartozó járműgyártó társaság.
A gyárban nyáron befejezték a Zafira gyártását, a másik modellből, az Insignia nevű limuzinból pedig a kereslet gyengesége miatt a tervezettnél kevesebbre van szükség. A paletta csak 2021-től bővül, amikor elkezdik az Astra kompakt modell új változatának gyártását, és addig igyekeznek megtartani a dolgozókat.
A Handelsblatt című német üzleti lap az intézkedésről szóló beszámolójában kiemelte, hogy az Insigniából az idei első fél évben 29 500 darabot adtak el, ami 31 százalékos visszaesés az egy évvel korábbi 43 ezerhez képest. Hozzátették, hogy az IHS piackutató társaság számításai szerint az év egészében 52 ezer Insignia kelhet el, ami csaknem 50 százalékos visszaesés a 2018-as 95 ezerhez viszonyítva.
Egyre nagyobb a baj az autóiparban, és ezt mi sem fogjuk megúszni
Valami nagyon furcsa történik az autógyártásban Magyarországon és világszerte is. Sorra érkeznek a hírek arról, hogy válságot várnak az iparág szereplői, eközben a környékünkön új gyárak nyílnak, és az újonnan forgalomba állt autók száma is nő. Mi történik?
A Handelsblatt értesülése szerint az új Astra gyártásának előkészítése a kapacitás visszafogását is jelenti a rüsselsheimi üzemben. Így a jelenlegi óránkénti 60 helyett legfeljebb 40 autót tudnak majd összeszerelni a Hessen tartományi Opel-gyárban.
A Szentgotthárdon motorgyárat üzemeltető Opel 2017-ben került az amerikai General Motorstól a Peugeot-t, a Citroent és a prémiumkategóriás DS modellcsaládot gyártó PSA csoporthoz, amely vállalta, hogy tiszteletben tartja az előző tulajdonos által kötött szerződéseket és megállapodásokat. Ennek alapján 2023-ig nem lehet vállalatgazdálkodási okokból elbocsátani alkalmazottakat.
Németországban bizonyos munkajogi szabályok betartásával bármely vállalkozás csökkentheti az alkalmazottak munkaidejét válság idején, hogy elkerülje az elbocsátásokat. A munkaidővel együtt a dolgozók fizetése is csökken, a veszteség egy részét az állam kiegyenlíti, legfeljebb 12 hónapon keresztül.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.