Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Olyan utas is van, akit majdnem hatszázszor bírságoltak meg.
A MÁV-Start jegyvizsgálói idén az első három negyedévben 238,5 millió forint bírságot szabtak ki, de ebből csak 71,8 milliónyit fizettek meg a bliccelő utasok – írja a Világgazdaság. Bezzeg a BKK gond nélkül behajtja a pénzeket, idén már majdnem 2 milliárd forintot.
A MÁV arról tájékoztatta a lapot, hogy a tíz legtöbbet bliccelő utast több, mint kétszázszor büntették meg,
de olyan is van, akit majdnem hatszázszor.
A BKK-nál annyit árultak el, hogy az elmúlt két évben több utas volt, aki 120-nál is több pótdíj rendezésével adós.
A MÁV-nál azért van javulás a behajtás hatékonyságában: 2017-ben a 370 millió forint bírságból még csak 63,5 milliót hajtottak be, 2018-ban 361 millióból már 93,2 milliót. Ez azonban szinte semmi ahhoz képest, ami a BKK-nál történt: ott mindkét évben több száz millió forinttal több büntetést hajtottak be, mint amennyi bírságot kiszabtak - a magyarázat erre az lehet, hogy ha nem fizet a megbüntetett utas időben, akkor nő az összeg is. Így 2017-ben kétmilliárd forint bírság kiszabása után behajtottak 2,3 milliárdot, tavaly pedig 1,7 milliárd helyett 2,4 milliárdot.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Még felszólítás sem hangzott el, semmilyen módon nem szankcionálhatók a résztvevők - állítja Horváth Lóránt ügyvéd.
Bekussol, sunyít, mentegeti magát, hazudik, lapul.