Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A jövő héten dönthetnek a német légitársaság jövőjéről Berlinben – értesült a Reuters, mely szerint a Lufthansa a csőd szélén áll. Az Alitaliát is az állam mentheti meg.
"A Lufthansa abból indul ki, hogy nem új hitelből akarjuk fedezni a kiadásainkat. Optimisták vagyunk abban a tekintetben, hogy kérésünk meghallgatásra talál" – írják közleményükben, amely szerint nemcsak Németországtól várnak pénzt, hanem számítanak az osztrák, a belga és a svájci államra is, ahol jelentős kirendeltségeik vannak – olvasható a Reutersban.
Egymillió eurós veszteség óránként
a Lufthansa főnöke korábban így összegezte a légitársaság helyzetét. Carsten Spohr elmondta, hogy a Lufthansa 763 gépéből 700 a földön várakozik, és senki sem tudja, ez mikor változhat.
A számok magukért beszélnek: az első negyedévben 1,2 milliárd eurós veszteséget produkáltak, miközben tavaly „csak” 336 millió euró volt a mínusz. A fapados leányvállalat, a Germanwings is leállt, egyedül az áruszállítás növekedett, mert a határok lezárása miatt a légiszállítás felértékelődött.
Államosítják az Alitaliát
Az olasz légitársaság, amely 2017 óta keres vevőt, 87,5 százalékkal kisebb üzleti forgalmat produkált, mint tavaly. Minthogy vásárló jelentkezésére a jelen körülmények között aligha lehet számítani, ezért az olasz kormány jelezte, hogy megveszik az Alitaliát júniusban.
Az olasz sajtóban elterjedt a hír, hogy csak 30 géppel egy kis légitársaság marad majd, de Rómában ezt cáfolták mondván legkevesebb 90 gép lesz az új Alitalia légi flottájában.
A nemzetközi légiipari szövetség, az IATA becslése szerint a légiforgalmi társaságok idei vesztesége meghaladhatja a 314 milliárd dollárt.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.