Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Elkészült a Monostori híd, de az átadását nem verték nagy dobra.
Csupán meghívóval lehet részt venni a két Komáromot összekötő új Duna-híd átadásán – írja a Portfolio a szokásosnál kisebb hírverést kapott eseményről. Az eseményről Orbán Viktor miniszterelnök mindenesetre posztolt a Facebookra.
Orbán Viktor
Monostori híd. Határtalanul jó // Most Monoštor. Bezhranične dobrý.
A miniszterelnök beszédet is mondott az eseményen, amelyen szlovák kollégája, Igor Matovic társaságában vett részt. Orbán az MTI tudósítása szerint arról beszélt, "a járványtól függetlenül az országoknak működniük kell".
A Monostori híd névre keresztelt híd ára januárban 440 millió forinttal drágult. Az ár azért ment fel, mert a híd 3. pilléréhez műszigetet kell építeni úgynevezett szádfalas technológiával (lényegében acélpallókat vernek le a talajba, jelen esetben a Duna medrébe, így hoznak létre vízmentes területet, ahol dolgozni lehet). Menet közben azonban kiderült, hogy a tervezett (vibrációs) technológiával nem lehet a szádpallókat elég mélyre leverni, annak ellenére, hogy az előzetes talajvizsgálati jelentés adatai szerint ennek mennie kellett volna. 13 méter helyett csak 1-4 métert sikerült elérni, ráadásul a lemezek többször roncsolódtak a nagy igénybevétel miatt. A lemezeket ezért más technológiával kellett leverni, mindez pedig késést is okozott az ütemtervhez képest.
A hidat építő vállalkozások 1,56 millió euróval szerették volna megemelni a díjukat, ebből az építtető NIF (Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő) Zrt. 1,3 milliót (440 millió forintot) hagyott jóvá.
A hidat építő vállalkozások egyébként:
Különleges látvány: több mint ezer tonnával tesztelték, hogy sikerült az új Duna-híd
A Komáromnál épülő átkelőre 32, egyenként több mint 31 tonnás teherautót vezényeltek ki.
Az új átkelő a meglévő vasúti hídtól 170 méterrel nyugatra helyezkedik el, 2017 nyarán indult a beruházás. A hídszerkezet egypilonos, ferdekábeles híd, acél pályalemezzel. A 600 méter hosszú átkelőn kétszer egysávos főút vezet át a Duna felett, kerékpárutat, gyalogos járdát, közvilágítást is kialakítottak. Az egyedi szerkezet miatt a pilon és a kábelek díszkivilágítást kaptak.
A hídnak eredetileg 2019 őszére kellett volna elkészülnie, árának körülbelül háromnegyede uniós forrásból származik.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A hatalom melegellenes politikája minden eddiginél több ellenzékit vitt ki az utcára – fogalmazott a Die Zeit tudósítójának egy Budapest Pride-résztvevő.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.