szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A logóját is megváltoztatják a több szempontból is a rabszolgatartásra utaló márkának.

George Floyd halála
Rég nem látott tiltakozási hullámot okozott egy rasszista rendőri túlkapás az USA-ban. A rendőri intézkedés közben meghalt afroamerikai George Floyd haláltusájáról készült videó futótűzként terjedt a neten, zavargásokat váltva ki Minneapolisban és több más városban. Floyd szimbólumává vált a Black Lives Matter jogvédő mozgalomnak, újra napirendre emelve az intézményes rasszizmus problémáját.
Friss cikkek a témában

Korábbi ígéretének eleget téve megváltoztatja az Uncle Ben’s termékek nevét és logóját a tulajdonos Mars Food: a márkát a továbbiakban Ben’s Original néven kell keresni – írja a BBC. A Mars Food azzal indokolta a változtatást, hogy tarthatatlan a névhez és a logóban látható archoz tartozó asszociáció.

A márkanévvel kapcsolatos ellenérzések azután erősödtek fel, hogy George Floyd halálát követően tüntetéssorozat kezdődött az Egyesült Államokban tapasztalt rendőri erőszak és az intézményesített rasszizmus ellen.

A termékcsalád logójában látható Uncle Ben (Ben bácsi) a gazdájukat szolgáló feketék régi megszólítására utal; ők nem kaphatták meg az úr/hölgy megszólítást, ehelyett csak bácsik és nénik lehettek. Ennek fényében a logóban szereplő afroamerikai férfi sokak számára tűnt rabszolgának, annak ellenére is, hogy a gyorsrizsekben és egyéb instant alapételekben utazó cég már 2007-ben is próbált úgy tenni, mintha Ben bácsi a cég igazgatótanácsának lenne a tagja.

Az újramárkázott termék 2021-ben kerül a boltok polcaira, a Mars Food pedig bejelentette, hogy kétmillió dolláros alapot hoztak létre a feltörekvő fekete szakácsok támogatására, illetve 2,5 millió dollárt fektetnek be a Mississippi állambeli Greenville-ben, ahol a rizstermékeket állítják elő.

Az amerikai népharag a történelem szemétdombjára küldi Ben bácsit és Jemima nénit

A fehéreket szolgáló kedves, lojális feketék sztereotípiájának egyre kevésbé van helye a tengerentúlon. A rasszizmus elleni tüntetések hatására immár az érintett amerikai cégek is úgy látják, hogy egyes élelmiszermárkáik elfogadhatatlanok, így ezek most nevet és arculatot váltanak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!