Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"0015b60b-d727-4d8f-97f4-c42ae220c7ec","c_author":"HVG","category":"360","description":"A Bittman testvérpár meglévő vendéglátóipari cégei nyereségesek.","shortLead":"A Bittman testvérpár meglévő vendéglátóipari cégei nyereségesek.","id":"20250508_hvg-bittman-szilard-levander-tihany-levendula-rege-gaszto-villa-pisky-lago-trattoria-balatonfured","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0015b60b-d727-4d8f-97f4-c42ae220c7ec.jpg","index":0,"item":"cddd25ed-2396-456c-b846-5c86f9fa72b7","keywords":null,"link":"/360/20250508_hvg-bittman-szilard-levander-tihany-levendula-rege-gaszto-villa-pisky-lago-trattoria-balatonfured","timestamp":"2025. május. 09. 12:15","title":"Újabb éttermet nyit a levendulabizniszben is sikeres tihanyi testvérpár","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ebc50093-8efe-487d-88e1-99b42feb4e69","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Lelkesek az első kritikák a Machine Head régóta várt új albumáról, amelyet hamarosan Budapesten is bemutatnak, ráadásul a műfajban szintén legendás Fear Factoryval együtt.","shortLead":"Lelkesek az első kritikák a Machine Head régóta várt új albumáról, amelyet hamarosan Budapesten is bemutatnak, ráadásul...","id":"20250507_machine-head-koncert-budapest-unatoned-fear-factory-barba-negra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ebc50093-8efe-487d-88e1-99b42feb4e69.jpg","index":0,"item":"ff268783-7300-42c3-9523-7bc908bf7a90","keywords":null,"link":"/kultura/20250507_machine-head-koncert-budapest-unatoned-fear-factory-barba-negra","timestamp":"2025. május. 07. 15:01","title":"„Olyan durva, hogy orvosi alkalmassági kéne hozzá” – sikeres lemezzel érkezik a metállegenda Budapestre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8113b3d1-a2ca-44af-b587-80e2a8d2bc71","c_author":"HVG","category":"360","description":"Hatalmasat nőtt Balázs Attila cégének forgalma, és a profitra sem lehet panasz.","shortLead":"Hatalmasat nőtt Balázs Attila cégének forgalma, és a profitra sem lehet panasz.","id":"20250508_hvg-Bayer-Construct-Balazs-Attila-Zugloi-Varoskozpont-Viastein-EUB-RESZ-Kozep-europai-I-Magantokealap-Tiborcz-Istvan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8113b3d1-a2ca-44af-b587-80e2a8d2bc71.jpg","index":0,"item":"6a729b90-7974-45a1-9b59-0dcb0929c536","keywords":null,"link":"/360/20250508_hvg-Bayer-Construct-Balazs-Attila-Zugloi-Varoskozpont-Viastein-EUB-RESZ-Kozep-europai-I-Magantokealap-Tiborcz-Istvan","timestamp":"2025. május. 08. 12:15","title":"A nagy ugrás éve volt a tavalyi a NER egyik kedvenc ingatlanfejlesztőjének","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9a2c5edb-6f62-4151-a764-20e0badd5371","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A GKI kutatóintézet megvizsgálta a pénzbeli uniós támogatások hatásait. A csatlakozás óta több mint 21,5 ezer milliárd forint támogatás érkezett Magyarországra. Felhívják a figyelmet azonban, hogy a pénzek egy része nem hatékonyan, túlárazott beszerzések során lett elköltve.","shortLead":"A GKI kutatóintézet megvizsgálta a pénzbeli uniós támogatások hatásait. A csatlakozás óta több mint 21,5 ezer milliárd...","id":"20250508_EU-s-penzek-nelkul-meg-jobban-docogne-a-magyar-gazdasag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9a2c5edb-6f62-4151-a764-20e0badd5371.jpg","index":0,"item":"1026ba77-2311-4490-80f9-d01d69d81eff","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250508_EU-s-penzek-nelkul-meg-jobban-docogne-a-magyar-gazdasag","timestamp":"2025. május. 08. 15:01","title":"21,5 ezer milliárd forint EU-támogatás érkezett Magyarországra 2004 óta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ece36359-7f6b-4bfd-b5ed-fc420185cac0","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A szedán és kombi formában támadó új Audi RS5-nek már javában zajlik a Nordschleifén történő tesztelése.","shortLead":"A szedán és kombi formában támadó új Audi RS5-nek már javában zajlik a Nordschleifén történő tesztelése.","id":"20250508_videon-a-v6-mellett-kitarto-vadonatuj-audi-rs5","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ece36359-7f6b-4bfd-b5ed-fc420185cac0.jpg","index":0,"item":"490fdecf-100f-4bb3-8e57-93b0eb6a5d86","keywords":null,"link":"/cegauto/20250508_videon-a-v6-mellett-kitarto-vadonatuj-audi-rs5","timestamp":"2025. május. 08. 06:41","title":"Videón a V6 mellett kitartó vadonatúj Audi RS5","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"949f04ad-16fd-47d9-b50a-c20dcd263af2","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Donald Trump szerint óriási megtiszteltetés Amerika számára, hogy Robert Francis Prevost lett az új pápa.","shortLead":"Donald Trump szerint óriási megtiszteltetés Amerika számára, hogy Robert Francis Prevost lett az új pápa.","id":"20250508_gratulalt-donald-trump-xiv-leo-papa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/949f04ad-16fd-47d9-b50a-c20dcd263af2.jpg","index":0,"item":"b5e0353a-8200-4fca-86a7-0f09f0215ba0","keywords":null,"link":"/elet/20250508_gratulalt-donald-trump-xiv-leo-papa","timestamp":"2025. május. 08. 21:29","title":"Így gratulált Donald Trump XIV. Leó pápának","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b7877c7d-492b-429d-99bb-0b46c71e8886","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A minden előzmény nélküli Hyundai Elexio egy középkategóriás szabadidő-autó.","shortLead":"A minden előzmény nélküli Hyundai Elexio egy középkategóriás szabadidő-autó.","id":"20250508_700-kilometeres-hatotavu-vadonatuj-hyundai-elexio-villanyauto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b7877c7d-492b-429d-99bb-0b46c71e8886.jpg","index":0,"item":"d542abd8-e00b-4df0-ba2d-13964ee6a554","keywords":null,"link":"/cegauto/20250508_700-kilometeres-hatotavu-vadonatuj-hyundai-elexio-villanyauto","timestamp":"2025. május. 08. 07:21","title":"700 kilométeres hatótávú vadonatúj Hyundai villanyautó érkezett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"296dcf91-bd3e-4b27-acdc-1d0e5e2693cb","c_author":"Domány András","category":"gazdasag","description":"A kormány az aszály elleni védekezést is az élelmiszerárakkal hozza összefüggésbe. ","shortLead":"A kormány az aszály elleni védekezést is az élelmiszerárakkal hozza összefüggésbe. ","id":"20250508_aszalyvedelmi-operativ-torzs-magyar-kozlony-orban-viktor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/296dcf91-bd3e-4b27-acdc-1d0e5e2693cb.jpg","index":0,"item":"6c12b204-ecd1-483c-9b6c-a32c69a5b942","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250508_aszalyvedelmi-operativ-torzs-magyar-kozlony-orban-viktor","timestamp":"2025. május. 08. 07:34","title":"Mostantól működik az Aszályvédelmi Operatív Törzs","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A járvány alapból évekkel katapultálta előre az e-kereskedelmet, a legújabb korlátozások pedig épp a Black Friday-jel kezdődő karácsonyi szezonra esnek. Kérdés, a máris túlterhelt futárszolgálatok mennyire fogják bírni az év végi forgalmat.
Ez az év teljesen átírta azt, amit bárki gondolt vagy tervezett az e-kereskedelmi piacon, körülbelül 2-3 évnyi fejlődést éltünk meg a pandémia miatt – mondja a hvg.hu-nak Várkonyi Balázs, az Extreme Digital és az eMAG ügyvezetője.
eMAG
Az Extreme Digital és az eMAG a folyamatban lévő összeolvadás miatt egyaránt különleges helyzetben vannak. A versenyhivatal 2019 őszén engedélyezte a két e-kereskedő fúzióját, a pandémiás időszak épp akkor kezdődött, amikor belelendültek az átalakításokba. A járvány természetesen átírta kicsit a terveinket, de már folyamatban voltak jelentős fejlesztések – meséli Várkonyi Balázs. A cél az, hogy a két márka összesített forgalma öt év alatt megháromszorozódjon. A már megvalósult fejlesztések keretében megduplázták a raktárkapacitásukat 15 ezer négyzetméterről körülbelül 30 ezer négyzetméterre. Több műszakos működésre álltak át, szeptember óta közel hatvan budapesti helyszínre telepítették saját, Easybox nevű csomagautomatáikat, amelyek feltöltését a cégcsoport tavaly elindított, saját futárszolgálata végzi.
A várt növekedés duplája is meg lehet a korlátozások miatt
„Végig arra készültünk, hogy fejlesztünk, arra nem készültünk, hogy a fejlesztéseink egyből el is érik a kapacitásaik tetejét” – jellemzi a 2020-as helyzetet Várkonyi Balázs. A járvány és az amiatt bevezetett korlátozó intézkedések miatt az e-kereskedelmi forgalmat jelentős hullámok jellemezték.
eMAG
„Nem sokkal a tavaszi korlátozások előtt, novemberben bonyolítottunk mindkét márkával egy nagyon sikeres Black Friday-t. Ezt a csodafegyvert kellett elővenni, hogy ki tudjuk szolgálni a megnövekedett igényeket. Nagyon sok cégnek ez a képessége nincsen meg,
a lakosság ezért tapasztalhat és fog még tapasztalni olyat, hogy akár nagy multik korlátozzák a házhoz szállítás lehetőségét, a napi online rendelések számát. Ugyanis van egy kapacitás, aminek mondjuk a 30 százalékával tudnak többet teljesíteni, de négyszer annyival többet már nem
– mondja Várkonyi Balázs.
A második járványhullám kezdetekor látszott, hogy az e-kereskedelmi forgalomban újabb kiugrás lesz, várhatóan olyan extrém növekedés, mint amilyen márciusban volt. „A legújabb korlátozó intézkedések bevezetése óta eltelt napokban szemmel látható a különbség.
Éves szinten 20-30 százalékos növekedéssel számoltunk az amúgy is nagyon erős Black Friday szezonunkban – az elmúlt napok számai alapján elképzelhető, hogy ennek a dupláját is el tudjuk majd érni
– pontos becslést Várkonyi Balázs nem szeretne adni, hiszen csak pár nap telt el, ráadásul a Black Friday előtt vagyunk, ami sok vásárlást elszív és arra a napra összpontosít.
A futárszolgálatok már így is túlterheltek
A Black Friday-napokkal gyakorlatilag elkezdődik a karácsonyi szezon, az év végi hajrá a kiskereskedelemben. Nagy kérdés a futárszolgálatok kapacitása, Várkonyi Balázs ezért örül, hogy a saját csomagautomata-hálózat rendelkezésre fog állni.
Dudás Szabolcs
A cégvezető szerint a szektor összes szereplője sokkal felkészültebb, mint pár évvel ezelőtt, amikor jelentős fennakadásokat lehetett tapasztalni már ősszel, és különösen karácsony előtt. „Én még mindig hiányolom a nagyon nagy fejlesztéseket,
egy-két futárcég kapott észbe az elmúlt egy-két évben de a nagy többség a kapott terheléshez és a működési módjához képest kicsit alulkapacitálva megy
– véli Várkonyi.
Öröm az ürömben, hogy a külföldi rendelések száma csökkent, a nagy multi futárcégeknek és a Magyar Postának ezért felszabadult némi kapacitása, amit át tudnak csoportosítani a belföldi kiscsomagos piacra.
A nagy háztartási gépek piaca a legproblémásabb, ott nagy gondok lesznek, mert nagyon kevés futárcég képes ezeket a termékeket házhoz szállítani,
az Extreme Digital-eMAG kimondottan ezért fejlesztett saját futárszolgáltatást.
Külön marad az edigital és az eMAG, de jobban összefonódnak
Ami az edigital és az eMAG összeolvadását illeti, Várkonyiék azt látták a rendelkezésükre álló adatokból, hogy a két márkának ugyan van egy jelentős közös halmaza, de sok a külön szegmense. Az Extreme Digital műszaki-elektronikai orientáltságú brand, főleg a nagyvárosi férfiak a közönsége, míg az eMAG a maga 2,5 millió termékével egy óriási piactér, amely gyakorlatilag a teljes kiskereskedelmi célközönséget célozza.
emag extreme digital
„Mióta a két márkát egy kézből irányítjuk, ezt a különbséget tudjuk domborítani és erősíteni. A két márka meg tudja őrizni a saját identitását, külön utakon tud járni, például külön Black Friday-t tud tartani” – véli Várkonyi Balázs. A távlati, körülbelül kétéves cél az, hogy az eMAG megmarad ernyő-piactérként, az Extreme Digital pedig egy professzionális brandként létezzen-e az ernyőn belül. Egyelőre az átlag fogyasztó nem érezheti, hogy a két márka mögött ugyanaz a cég áll: külön árazást alkalmaznak, külön csapatok irányítják a két márkát. Leginkább a háttérfolyamatokat, a beszerzést, a logisztikát, az ügyfélszolgálatot vonták, vonják össze. „A két márkát nagyon külön tartjuk, külön irodában, sőt külön folyosón ülnek a kollégák, hogy tényleg konkuráljanak egymással, és megmaradjon a két erős piaci brand” – mondja az ügyvezető.
Várkonyi Balázs
Extreme Digital
A fogyasztók a jövő évtől kezdhetik érezni, hogy a két márkának van valamiféle kapcsolódása. Ebben az első fázis a csomagautomaták, amelyek már mindkét márkával vannak fémjelezve. A következő körben a csomagátvételt fogják erősíteni, hogy az Extreme Digital boltjaiban át lehessen venni az eMAG-os csomagokat. Továbbá a szervizeket, a szolgáltatásokat sokkal jobban összemossák. Várkonyi szerint az Extreme Digital az ügyfélszolgálati folyamatokban különösen erős, ezen a területen a vásárlók fejében is elkezdik a kapcsolatba hozni a két márkát.
A fizikai bolt inkább marketingeszköz, mint üzlet
Bár az idei évtől mindkét márka hibrid üzleti modellben működik (vagyis a webshop mellett fizikai üzleteket is fenntart), az eMAG esetében a cég stratégiája eltér az Extreme Digitalétól. „Mindenki azt hiszi, hogy az eMAG üzletei hagyományos elektronikai szaküzletek. Pedig nem, ezek valójában márkaismertségi pontok, arra valók, hogy a lojalitást, a márka ismertségét segítsék” – magyarázza Várkonyi Balázs. Nagy offline terjeszkedésre nincs szükség, csupán néhány flagship üzletet szándékoznak nyitni kimondottan frekventált helyeken.
Nem az a legfontosabb, hogy a helyszín átvehetősége jó legyen, hanem hogy sok ember elmenjen előtte.
Ezek az elsődleges szempontok az eMAG-gal való offline terjeszkedésben, emiatt e tevékenységet nem befolyásolják a járvány miatt bevezetett korlátozások. A csomagautomaták és az online terjeszkedés mellett a bolthálózat óriási kibővítésére nincs is szükség – hangsúlyozza Várkonyi Balázs.
Extreme Digital
Az üzletek persze azon vevők igényeit is szolgálják, akik szeretik a termékeket online kinézni, de fizikai boltban, személyesen vennék meg azokat. Várkonyiék a következő ötéves időszakra előre tekintve azt látják, hogy ez a vásárlóknak továbbra is kelleni fog. Mindennek megfelelően további eMAG-boltokat is nyitnak. Plusz kettő már aláírási fázisban van Budapesten, így a fővárosban összesen négy üzlet lehet, illetve a minap nyílt meg egy Pécsett.
Lengyelország nem jött be
Az eMAG anyacége nemrég jelentette be, hogy kivonul Lengyelországból. A lengyel piacon az eMAG csak a piactér-modelljével volt jelen, a saját kereskedelmét oda nem is vitte. A lengyel piac azonban elég nehéz, van egy erős versenytárs, az Allegró, nagyon hasonló piactér stratégiával.
Voltak célszámok, amiket nem értünk el, és a menedzsment úgy döntött: koncentráljunk oda, ami jól működik
– magyarázza a kivonulás indokait Várkonyi Balázs.
A magyar piacra akarnak koncentrálni, illetve a Magyarországon működő modellt szeretnék elvinni környező országokba, ahol az Extreme Digital már jelen van: „Ha itt végzünk a munka, az összeolvadás nagy részével, akkor el fogunk kezdeni sokkal erősebben terjeszkedni.”