Sok beszállító még nem vett tudomást arról, hogy az elektromos autókkal is foglalkozni kell

A csoportszintű elektromosítási tervek határozhatják meg a magyarországi autógyárak sorsát. A nagy gyáraknak könnyebb dolguk van az átállással, a beszállítók feladata nehezebb.

  • hvg.hu/MTI hvg.hu/MTI
Sok beszállító még nem vett tudomást arról, hogy az elektromos autókkal is foglalkozni kell

Az elektromos autózás előretörése gyorsabb ütemben zajlik, mint korábban várták. Az átállás az itthoni gyáraknak könnyebb, a beszállítóknak viszont nehezebb feladat - szól az iparági szakértők helyzetértékelése a Világgazdaság cikke szerint.

Mint mondták, biztató, hogy a közép- és kelet-európai részesedés eddig is emelkedett az autóipari termelésben, és ez a trend az elektromosítással folytatódik.

Rózsa Tamás, a Top Tier Consultants stratégiai tanácsadó társaság vezérigazgatója szerint a magyarországi gyárak sorsát alapvetően a csoportszintű elektromosítási tervek határozzák meg, ebben jól áll az Audi, a Daimler és a Debrecenben új egységet megvalósító BMW is. A Suzukira már ráférne az erősítés - mondta.

A szakértő nem a hazai gyárakért aggódik - a csak benzinmotorokat készítő szentgotthárdi Opel termelését is kiszámíthatónak látja középtávon -, hanem a beszállítói kör miatt, amely elsődlegesen a keresleti oldalra figyel, és nem a szigorodó szabályozásokra, és kockázatosnak látja felültervezni az elektromos járművekhez kapcsolódó kapacitásait. "Pedig aki nem vesz részt az e-autók alkatrészeinek beszállításában, az kiszorul a piacról. Ez az üzenet mintha nem ment volna át" - szögezte le.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Kádár Tamás: Nincs jó válasz

Kádár Tamás: Nincs jó válasz

Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.