szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

126,8 milliárd forintból újítanak fel 29 kilométert.

Nettó 126,8 milliárd forintért nyerte el az Strabag Rail Kft. és Mészáros Lőrinc cége, a V-Híd Építő Zrt. a Békéscsaba–Lőkösháza vasúti szakasz felújítására kiírt közbeszerzést – írja az Átlátszó.hu. A szakasz hossza mindössze 29 kilométer – teszik hozzá –, vagyis

4,37 milliárd foirnba kerül egyetlen kilométer felújítása. Így fajlagos költség tekintetében ez lesz Magyarország legdrágább vasúti beruházása.

A tender eredményéről – melyet a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) írt ki – korábban a Világgazdaság is beszámolt, ám az csak a napokban jelent meg az uniós közbeszerzési éresítőben. Ebből kiderül, a konzorcium bő 10 milliárd forinttal drágábban vállalta el a munkát az eredetileg becsült összegnél.

A vonalra különben valóban ráfér a fejlesztés: a MÁV menetrendi keresője szerint a Békéscsaba és Lőkösháza közötti 29 kilométert jelenleg 27-40 perc alatt teszik meg a vonatok. A vonal tavaly nyáron felkerült a hvg.hu legrosszabb hazai vasútvonalakról szóló ranglistájára is.

Kiszámoltuk, melyik Magyarország legproblémásabb vasútvonala

Nem sok igazán rossz vasútvonala van Magyarországnak, de amelyik ilyen, ott gyakoriak a gondok. Kiszámoltuk, hogy az Isaszeg és Gödöllő közötti sorompó, a Nyugati pályaudvar váltói, vagy épp a Pusztaszabolcs-Pécs vonal biztosítóberendezései okozták a legtöbb kellemetlen pillanatot. A hvg.hu ranglistája a hazai vasútvonalakról.

A beruházás árában az Átlátszó szerint olyan elemek vannak, mint például három állomás, a felsővezetékhálózat és az energiaellátás korszerűsítése, valamint egy második vágány építése építése. Végül elvileg majd óránként 160 kilométeres sebességgel roboghatnak a vonatok a felújított szakaszon.

Ezt megelőzően a legdrágább egyébként a debreceni BMW-gyárhoz 55 milliárd forint közpénzből épített 15 kilométeres vasúti szakasz volt, az kilométerenként 3,6 milliárdba került. Ugyancsak a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó V-Híd Zrt. nyerte el a tendert.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Hamvay Péter hvg360

A műgyűjtők buknak, Mészáros hasít az Andrássy úton

Hiába álmodott Kovács Gábor és Zelnik István magánmúzeumot az Andrássy útra, kudarcot vallottak. Zelnikről kiderült, hogy szélhámos, Kovács gyűjteménye szétesőfélben, a Kogart Galériának otthont adó ottani villájába a minap Mészáros Lőrinc egyik cége fészkelte be magát.