Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Az itt talált olajat ráadásul nagyon nagy nyereséggel lehet felszínre hozni, miután relatíve alacsony a beruházási igény.
A Mol hétfőn jelentette be, hogy jelentős mennyiségű kőolajra bukkant Vecsés határában, 2100 méter mélyen. Mivel alapos szénhidrogén-kutatások voltak korábban Magyarországon, így a vecsésihez hasonló olajtalálatok a Mol-tól meglepetésnek számítanak idehaza – mondta el Pletser Tamás olajpiaci szakértő az Infostartanak.
Az Erste olaj- és gázipar elemzője szerint Mol – vagy bármely más cég – olajat vagy földgázt talál bárhol az országban, nagyon nagy nyereséggel hozhatja felszínre, a relatíve alacsony beruházási költségek miatt, még azzal együtt is, hogy idén a bányajáradékot jelentősen megemelte a magyar állam.
Az új kút napi 600-700 hordó termeléssel indul, későbbi tervezett 800-1000 hordós termelése mintegy 10 százalékkal növeli a Mol és 5 százalékkal a teljes magyarországi kőolajkitermelést. Mindez legalább 5-10 évig, de akár 15 évig is segítheti az ország olajellátását.
A hazai fogyasztás körülbelül 160 ezer hordó per nap, amihez képest az vecsési kitermelés nyilván nem nagy mennyiség – jegezte meg Pletser Tamás -, mégsem elhanyagolható, különösen a jelenlegi piaci viszonyok között.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.