Áramot termelt az E.ON-nak a napelemes, erre úgy számlázták, mintha ő fogyasztott volna

Miután a sajtó értesült az esetről, sikerült orvosolni a technikai hibát.

  • hvg.hu hvg.hu
Áramot termelt az E.ON-nak a napelemes, erre úgy számlázták, mintha ő fogyasztott volna

Végrehajtás közeli fázisba jutott az E.ON-nál egy banális számlázási hiba – írja a Telex. Bár az ügy végül megoldódott, és az áramszolgáltató elnézést kért az ügyfelétől, akinek áramfogyasztásként számlázták ki azt az áramennyiséget, amit a saját napelemével termelt és leadott az E.ON rendszerébe, ez csak azután történt meg, miután a sajtó elkezdett foglalkozni a bizarr ügy felgöngyölítésével.

A történet főhőse Árpád, aki a háza tetejére telepített napelemekkel 2022. május 13-án délben kapcsolódott be az E.ON rendszerébe. A szolgáltató az átállásnál kiszámlázta a napaelem telepítése előtt fogyasztását, a férfi pedig abban reménykedett, hogy ezután nullára lehet majd kihozni az áramfogyasztását éves elszámolással.

Ez ugyanis úgy működik, hogy ha a napelem a ház energiaigényeinél kevesebb áramot termel, akkor a fogyasztó a rendszerből vételez, ha többet, akkor visszatermel a rendszerbe.

Árpád a napelem telepítése előtt 2020-ban 3574 kWh villamos energiát fogyasztott és 130 500 forintot fizetett, 2021-ben pedig 4179 kWh-t, ami 152 280 forintba fájt.

Amikor megkapta az első, 10 hónapról szóló számláját, akkor döbbenten látta, hogy 478 646 forintot kellene befizetnie.

Ez úgy jött ki, hogy a hálózatról vételezett áramfelhasználása 2984 kWh volt, miközben 5640 kWh energiát termelt is a hálózatra, az éves számla pedig egyformán, költségként összegezte a két tételt.

Hamar megpróbálta jelezni Árpád a szolgáltató felé, hogy nem érti, miért akarják kifizettetni vele azt az áramot, amit ő termelt, nem fogyasztott, de folyton a türelmét kérték az ügyintézők, akik maguk sem értették a kialakult helyzetet.

Közben viszont telt az idő, Árpád előbb újabb számlát, majd már fizetési felszólítást kapott, 480 ezer forint feletti – felszólítási díjat és hátralékos kamatot is tartalmazó – befizetésre.

Miután a Telex is megkereste az E.ON-t, az ügy valahogy rendeződött. A szolgáltató adatvédelmi okokra hivatkozva nem árulta el, hogy mi történt, Árpád az mondta, végül nagyon udvariasan elnézést kért a „technikai okok miatti számlázási hibákért”.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Fél évig 5-6 ember volt kíváncsi a kertészeti tanácsaira, ma már közel kétszázezres követő tábora van Szomoru Miklós „Egy kertész kertje Pilisszentkereszten” blogjának. A kertészmérnök szerint, aki brit mintára magánkert-látogatásokat is szervez, nem kell heti 8 óránál többet dolgozni azért, hogy bárkinek virágzó oázássá váljon a kertje. Erre a legjobb példa virágpompában úszó birodalma.