szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A baltimore-i kikötő hajózási csatornája ismét teljes szélességében hajózható, 11 héttel azután, hogy a Francis Scott Key híd összeomlott, amikor egy konténerhajó nekiütközött.

Az átjáró, ahol a Key-híd összedőlt, most már biztonságos a hajóforgalom – közölte az amerikai hadsereg mérnöki testületére hivatkozva a BBC.

A 213 méter széles és 15 méter mély csatornát teljes szélességében megtisztították.

A Dali nevű konténerhajó március 26-án ütközött a hídnak, elvágva a hajózási útvonalat és megölve hat építőmunkást.

A terület megtisztításán dolgozó munkásoknak 50 ezer tonna roncsot kellett eltávolítaniuk.

Mintegy 2000 mentési munkás, köztük a világ minden tájáról érkezett több száz szakember, egy vontatóhajóflotta és több mint egy tucat úszódaru segítségével dolgozott az acél- és betonhalom eltávolításán.

Estee Pinchasin ezredes, a baltimore-i körzet katonai parancsnoka közleményben tudatta: “Bár az átfogó cél, a szövetségi tulajdonban álló csatorna teljes működési kapacitásának helyreállítása sikeres volt, nem telt el nap, hogy ne gondoltunk volna azokra, akik életüket vesztették, a családjaikra és a dolgozókra, akiket ez a tragikus esemény érintett.”

A baleset következtében a hajó a roncsok alatt rekedt a Patapsco folyóban, rajta a hajó legénységével. Regénybe illő fogságukról itt írtunk részletesen.

Májusban a Dalit vontatóhajókkal sikerült eltávolítani, ami az egyik utolsó lépés volt a hajózási útvonal megtisztításában az újranyitás előtt.

Az FBI és az amerikai parti őrség még vizsgálja az eset körülményeit.

A Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal múlt hónapban közzétett jelentése szerint a Dalin többször is megszűnt az áramellátás, mielőtt a hídnak ütközött.

Maryland állam hatóságai szerint a híd újjáépítése több mint négy évet vesz igénybe, és akár 1,9 milliárd dollárba is kerülhet.

Kényszerfogság Baltimore-ban: miért raboskodik két hónapja a fedélzeten a hidat letaroló hajó legénysége?

A hajózási törvények és a lejárt vízum is meggátolja a Dali személyzetét abban, hogy szárazföldre lépjen, és egyelőre nem tudni, meddig tart a fogságuk. Esetük azonban nem egyedi: vannak olyan tengerészek, akik évekig raboskodnak a fedélzeten, miután a hajó tulajdonosa felszívódik: pénzt, ellátást nem kapnak, és bürokratikus akadályok miatt haza sem mehetnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!