Változások az adózás rendjében – mire kell figyelniük a cégvezetőknek?
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Hatalmasra nőtt a Kínából online rendelt csomagok száma Ferihegyen, talán a kormány Kínához dörgölőzésének köszönhetően is. Az innen Európa felé továbbgördülő kiscsomag-özön okozott is káoszt a szállítócégeknél, de már épül a kiszolgáló infrastruktúra. Az üzleti lehetőségre kínai cégek mellett a kormányzattal közeli kapcsolatokat ápoló tőke is rárepült.
Ferihegyen keresztül érkezik Európába és a régióba a Temuról, a Sheinről, az AliExpressről és más online piacterektől rendelt áruk jelentős része, a terminál az e-kereskedelmi áruk egyik legforgalmasabb csomópontja lett a Covid óta – írja a 24.hu. A lap szerint az áruk több mint 95 százaléka többnyire Kínából érkezik és megy is tovább más államokban élő megrendelőkhöz.
A reptéren több mint 200 ezer tonnányi légiárut kezeltek tavaly, ami 2019-hez képest 50 százalékos növekedés, ehhez képest a globális légiáru-mennyiség átlagosan a 2019-es szinten van.
A lap iparági forrásra hivatkozva arról ír, hogy hatalmas lobbi állhat az kiugróan magas forgalomnövekedés mögött, sokat nyomhatott a latban, hogy a magyar kormány folyamatosan építette a kapcsolatokat Pekinggel. Főként azután ugrott meg a forgalom, hogy a kínai online kereskedők – mint a Temu és társai – betörtek a vásárlók mindennapjaiba.
A fejleménynek nem örülnek a hazai online kereskedők, de a csomagszállító cégek sem, a kínai feladók ugyanis egyebek mellett olcsón akarnak elaprózott csomagmennyiségeket szállíttatni, és tervezhetetlen velük a logisztika, ugyanis
egy-egy akciódömpingben akár a megszokott forgalom tízszeresét is ráönthetik a szállítókra.
A csomagkiszállítási káoszról és okairól a hvg.hu is írt részletesen:
Vannak azonban olyan vállalkozások, amelyek ráéreztek az olyan crossdocking elosztók központok iránt ébredt igényre, ahol nem raktározzák hanem csak elosztják a csomagokat. Ilyet épít Ecseren a Tiborcz István miniszterelnöki vej érdekeltségében lévő Waberer’s’ International leányvállalata, a WPL-Log Zrt. – ez a fejlesztés a Magyar Postának is jól jöhet –, míg a kínai CECZ csoport Vácon épít logisztikai okosraktárat.
A Waberer’s másik leányvállalata, a WSZL Kft. révén a teljes körű raktárlogisztikai szolgáltatásokra is ráment, ahol Hernádi Zsolt Mol-vezér is érdekelt az általa alapított, kormányzati kötődésű tőkét mozgató Voyager magántőkealap birtokában lévő Boxy Zrt.-n keresztül. Az ilyen raktárlogisztikával, áruszállítással foglalkozó vállalkozásoknak jelenthet jó üzleti lehetőséget az e-kereskedelemhez köthető boom – írja a lap, amely ugyanakkor megjegyzi, hogy egyelőre nehéz felmérni az ilyen beruházások érdemi nemzetgazdasági hasznát, viszont nem tudni, hogy a kormányzat milyen háttér-megállapodásokat kötött a kínaiakkal.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Az űrgazdaság egyre szélesebb lehetőségeket kínál már a kisebb cégek számára is. Pályázati források is rendszeresen elérhetők a vállalkozások számára.
Ismertetjük azokat a részletszabályokat, amelyeknek július elsejétől meg kell felelniük a vállalkozásoknak.
Az egészséges csapatműködés és az eredményesség szempontjából kulcskérdés, hogyan kezeli a cégvezető a konfliktusokat.
A hatalomnak az a legnagyobb csábítása, hogy azt gondolod, mindent megtehetsz. A kontroll meg azt jelenti, hogy nem tehetsz meg mindent – mondja Szikora János, aki megrendezte Térey János verses drámáját, A Nibelung-lakóparkot a székesfehérvári Vörösmarty Színházban.
Három gyereket pedig életveszélyes állapotban vittek kórházba, miután kamionnal ütközött egy személyautó.
A pusztító időjárásnak az autópályán is voltak elszenvedői.
Hollywood új generációjának legnevesebb színészeivel készült, de csak csöppnyi porfelhőt kavart a Vágtázó lovakról. Pedig ha nem is leszünk tőle vidámabbak, érdemes tenni vele egy próbát. Kritika.
Megdöbbentő részletek derülnek ki a kép történetét felkutató tanulmányából.
A vizsgálatot nehezítette, hogy a Lamborghini csaknem teljesen elégett.