Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Hatalmasra nőtt a Kínából online rendelt csomagok száma Ferihegyen, talán a kormány Kínához dörgölőzésének köszönhetően is. Az innen Európa felé továbbgördülő kiscsomag-özön okozott is káoszt a szállítócégeknél, de már épül a kiszolgáló infrastruktúra. Az üzleti lehetőségre kínai cégek mellett a kormányzattal közeli kapcsolatokat ápoló tőke is rárepült.
Ferihegyen keresztül érkezik Európába és a régióba a Temuról, a Sheinről, az AliExpressről és más online piacterektől rendelt áruk jelentős része, a terminál az e-kereskedelmi áruk egyik legforgalmasabb csomópontja lett a Covid óta – írja a 24.hu. A lap szerint az áruk több mint 95 százaléka többnyire Kínából érkezik és megy is tovább más államokban élő megrendelőkhöz.
A reptéren több mint 200 ezer tonnányi légiárut kezeltek tavaly, ami 2019-hez képest 50 százalékos növekedés, ehhez képest a globális légiáru-mennyiség átlagosan a 2019-es szinten van.
A lap iparági forrásra hivatkozva arról ír, hogy hatalmas lobbi állhat az kiugróan magas forgalomnövekedés mögött, sokat nyomhatott a latban, hogy a magyar kormány folyamatosan építette a kapcsolatokat Pekinggel. Főként azután ugrott meg a forgalom, hogy a kínai online kereskedők – mint a Temu és társai – betörtek a vásárlók mindennapjaiba.
A fejleménynek nem örülnek a hazai online kereskedők, de a csomagszállító cégek sem, a kínai feladók ugyanis egyebek mellett olcsón akarnak elaprózott csomagmennyiségeket szállíttatni, és tervezhetetlen velük a logisztika, ugyanis
egy-egy akciódömpingben akár a megszokott forgalom tízszeresét is ráönthetik a szállítókra.
A csomagkiszállítási káoszról és okairól a hvg.hu is írt részletesen:
Vannak azonban olyan vállalkozások, amelyek ráéreztek az olyan crossdocking elosztók központok iránt ébredt igényre, ahol nem raktározzák hanem csak elosztják a csomagokat. Ilyet épít Ecseren a Tiborcz István miniszterelnöki vej érdekeltségében lévő Waberer’s’ International leányvállalata, a WPL-Log Zrt. – ez a fejlesztés a Magyar Postának is jól jöhet –, míg a kínai CECZ csoport Vácon épít logisztikai okosraktárat.
A Waberer’s másik leányvállalata, a WSZL Kft. révén a teljes körű raktárlogisztikai szolgáltatásokra is ráment, ahol Hernádi Zsolt Mol-vezér is érdekelt az általa alapított, kormányzati kötődésű tőkét mozgató Voyager magántőkealap birtokában lévő Boxy Zrt.-n keresztül. Az ilyen raktárlogisztikával, áruszállítással foglalkozó vállalkozásoknak jelenthet jó üzleti lehetőséget az e-kereskedelemhez köthető boom – írja a lap, amely ugyanakkor megjegyzi, hogy egyelőre nehéz felmérni az ilyen beruházások érdemi nemzetgazdasági hasznát, viszont nem tudni, hogy a kormányzat milyen háttér-megállapodásokat kötött a kínaiakkal.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
A kérdés nem az, hogy Magyar Péter vagy Orbán Viktor, Tisza vagy Fidesz. A szó szerint életbe vágó kérdés az, feltartóztatható-e az utcai erőszak.
Szakértőkkel próbáltuk megfejteni az imádott lény varázsát.