Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
A Építési és Közlekedési Minisztérium hét pontban fogalmazta meg, mire kötelezi rövid határidővel a vasúttársaságot.
Hétpontos követeléslistát küldött a MÁV-nak tavaly decemberben a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) Vasút Hatósági Főosztálya – tudta meg a 24.hu.
A tárca a dokumentumban részletesen meg is indokolta, miért követeli mindezt a MÁV-tól. Eszerint a vasúti közlekedési hatóság a vasúti törvény rendelkezései alapján hivatalból eljárást indított a vasúttársasággal szemben tavaly októberben, ennek keretében helyszíni ellenőrzéseket folytattak a négy nagy fővárosi pályaudvaron. Ennek az eljárásnak a nyomán született meg a hatósági kötelezés.
Ennek fő pontjai:
A jelek szerint a MÁV jelenleg csak részben felel meg a vasúti törvény közlekedésbiztonsággal kapcsolatos előírásainak, amelyek szerint: „a pályahálózat-működtető felel az általa működtetett vasúti pályahálózat működtetéséért, üzemeltetésért, ezen belül a karbantartásáért és a felújításáért, valamint pályaműködtetési szerződésben vagy a fejlesztés finanszírozását biztosító támogatási szerződésben meghatározott feltételek szerinti fejlesztésért”.
Azaz az ÉKM saját vizsgálata is azt állítja, hogy a MÁV a feladatait csak korlátozottan képes ellátni, mert sem eszközei, sem gépei, sem alkatrészei, sem munkásai nincsenek a szükséges mennyiségben és létszámban.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
Ma egy éve szűnt meg a kötelező akciózás, a kormány azonban nem tudta elengedni, továbbra is hatósági eszközökkel próbálja alacsonyabban tartani az árakat. De sikerült?
Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
Dr. Kincse Csongor arról beszélt, hogy nem kapott egyértelmű választ, amikor a munkába állásról érdeklődött.
Még mindig téma a szombati budapesti Pride a világsajtóban.
A szakértő szerint Európa vezetői végre ráébredtek a geopolitikai veszélyekre.
A volt igazságügyi minisztert tanúként hallgatta meg a bíróság a Schadl-ügyben.