Már az Airbus is vizsgálja, hogyan lehetne „egymás ölébe” ültetni az utasokat a repülőgépeken

Kétszintes üléselrendezéssel zsúfolhatnak még több utast ugyanannyi helyre.

  • HVG HVG
Már az Airbus is vizsgálja, hogyan lehetne „egymás ölébe” ültetni az utasokat a repülőgépeken

Kétszintes üléselrendezést vizsgál az utasszállító repülőgépeken a világ egyik legnagyobb gyártója, az Airbus – erről a CNN ír.

A légitársaságok kétségtelenül jól járnak azzal, ha egy repülőgépre minél több utast fel tudnak zsúfolni, kérdés azonban, hogy az utasok mennyi kényelmetlenséget hajlandók méltósággal elviselni az alacsony repülőjegyárakért cserébe. Sokaknál kivágta a biztosítékot a fiatal tervező, Alejandro Núñez Vicente, aki néhány évvel ezelőtt olyan koncepcióval állt elő, ami szinte egymás ölébe ültetné az embereket a repülőkön.

Azonban úgy tűnik, hogy az Airbus lát fantáziát a tervben: Núñez Vicente startup-cége, a Chaise Lounge a napokban bejelentette, hogy a repülőgépgyártó vizsgálja a koncepció megvalósíthatóságát. Ezt az Airbus is megerősítette, de a cég képviselője szerint még túl korai fázisban van az együttműködés ahhoz, hogy részleteket osszanak meg.

Núñez Vicente az ülések fölötti poggyásztartók eltávolításával nyerne plusz helyet ahhoz, hogy két szinten lehessen elhelyezni az üléseket, az utasok pedig kiválaszthatnák, hogy az alsó vagy felső szinten szeretnének helyet foglalni. Bár az alsó szint ijesztően szűknek tűnik, a tervező szerint nagyobb lábteret kínál a hagyományos üléselrendezésnél, a felső szinten ülők pedig jobban hátradönthetnék az üléstámlát.

A tervező hangsúlyozta, hogy nem célja teljesen leváltani a hagyományos üléselrendezést a repülőgépeken, de el tud képzelni egy olyan utaskabint, ahol középen az általa tervezett kétszintes üléssor helyezkedik el, kétoldalt pedig a megszokott ülések. Elismeri azonban, hogy egyhamar nem fognak megjelenni az általa tervezett ülések a gépeken, még sokáig tartó fejlesztésekre van szükség.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Mennyit ér a cégem?

A cégértékelés egy bonyolult, összetett folyamat, vannak azonban széles körben elfogadott értékelési módszerek, amelyek erre alkalmazhatók.

Mindenre elszánt fanatikusok vagy halálba nyomorított iskolások – Kik voltak a kamikazék?

Mindenre elszánt fanatikusok vagy halálba nyomorított iskolások – Kik voltak a kamikazék?

1944 őszére a japán legfelsőbb vezetésben is mindenki tudta, hogy a háború erősen vesztésre áll. A hadi helyzeten egy első látásra példátlannak tűnő új taktikával igyekeztek fordítani: fiatal, gyakran az iskolapadból éppen csak kiesett, brutális módszerekkel kiképzett pilóták ezreit küldték a biztos halálba. A japán kapituláció és az utolsó öngyilkos küldetés nyolcvanadik évfordulóján a kamikaze hadviselés történetét idézzük fel.