A végtelen lehetőségek iparága
Az űripar végtelen lehetőségeket nyit meg a vállalkozások előtt. Támogatási források is rendszeresen elérhetők a szektorban érdekelt piaci szereplők számára.
Szélesebb és enyhébb lejtésű lesz, mint a meglévő híd, amelyet az autópálya-koncessziós cég szerint mindenképpen el kell majd bontani az autópálya felújításakor.
A héten elkezdődnek az M7-es felett átívelő, velencei gyalogos-kerékpáros híd átépítéséhez kapcsolódó előkészítő munkálatok – közölte a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A jelenlegi, 3 méter széles, 9 százalékos emelkedővel épült hídtól, a Balaton irányába eltolva, nagyjából 20 méterre épül fel az új hídszerkezet, amely az eddiginél szélesebb, 4,5 méteres és enyhébb, 5 százalékos, úgynevezett hosszesésű lesz. A projekt költségéről az MKIF nem tájékoztatott.
Az elvégzett műszaki vizsgálatok szerint drágább lenne a régi híd felújítása, mint egy új megépítése, és a szerkezet műszaki állapotán túl az is az elbontása mellett szólt, hogy az M7-es autópálya 2027-ben induló bővítése során a kiszélesített pálya már nem férne el alatta – fejtegeti az MKIF a közleményben. A most épülő új „műtárgy” az M7 fejlesztési igényeihez igazodva épül meg, és várhatóan az év végére készül el – teszik hozzá.
A meglévő hídon a gyalogos és kerékpáros forgalom folyamatosan biztosított lesz, annak elbontása várhatóan csak az új híd forgalomba helyezését követően történik meg. A híd építéséhez kapcsolódóan a későbbiekben számítani kell majd forgalomkorlátozásra az M7-esen.
Rövidebb időszakokra teljes pályazár lesz érvényben az éjszakai órákban az új híd egyes acélelemeinek beemelésekor, illetve a régi híd elbontása idején.
Részleges és időszakos csomóponti zárások főként a pálya Budapest felé tartó oldalán várhatóak az új híd kivitelezésével kapcsolatban, míg a híd végénél található Velencei-pihenő jobb és bal oldali parkolóit időnként részben, vagy teljes egészében lezárják.
A főpályát és a Velence csomópontot érintő forgalomkorlátozásokról, azok pontos időpontjáról, menetrendjéről az MKIF Zrt. időben és előre tájékoztatja majd az utazóközönséget a weboldalán, a közösségi média felületein, illetve az ÚTINFORM-on keresztül.
Mint ismert, a Mészáros Lőrinc és Szijj László érdekeltségébe tartozó MKIF 2022-ben kapta meg 35 évre koncesszióba Magyarország autópályái nagy részének kezelési jogát. A G7 számításai szerint 2023-as áron akár kétezer milliárd forintos profitot is várhatnak a NER-üzletemberek a 35 éves időtartam során. A költségvetésnek ugyanakkor éves szinten több száz milliárd forintjába kerül a koncesszió fenntartása.
Az űripar végtelen lehetőségeket nyit meg a vállalkozások előtt. Támogatási források is rendszeresen elérhetők a szektorban érdekelt piaci szereplők számára.
Az öröklés előkészítése, a vagyon átruházása bonyolult, tudatosságot igénylő folyamat – különösen akkor, ha működő cég is van a javak között.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
Rövid távra is érdemes az időszakosan szabad forrásokat hozamot termelő formában tartani.
Oroszország sorra veszíti el szövetségeseit: Szíriából egyre inkább kiszorulnak, s az Irán elleni izraeli–amerikai fellépés is kényelmetlen helyzetbe hozza Moszkvát.
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Lopást kizáró rendszert nem lehet alkotni, de mi a helyzet a hazudozással? Vélemény.
Az elnökkel egyszer az irodájában, egyszer pedig Lengyelországban próbáltak végezni.
Új idegenrendészeti eljárás indul.
Orbán korábban azt mondta, ez tüdőn lőné a gazdaságot.
Fizikai és mentális megterhelésre figyelmeztetnek.
Július elején újabb hullámra lehet számítani.