szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Szélesebb és enyhébb lejtésű lesz, mint a meglévő híd, amelyet az autópálya-koncessziós cég szerint mindenképpen el kell majd bontani az autópálya felújításakor.

A héten elkezdődnek az M7-es felett átívelő, velencei gyalogos-kerékpáros híd átépítéséhez kapcsolódó előkészítő munkálatok – közölte a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A jelenlegi, 3 méter széles, 9 százalékos emelkedővel épült hídtól, a Balaton irányába eltolva, nagyjából 20 méterre épül fel az új hídszerkezet, amely az eddiginél szélesebb, 4,5 méteres és enyhébb, 5 százalékos, úgynevezett hosszesésű lesz. A projekt költségéről az MKIF nem tájékoztatott.

Az elvégzett műszaki vizsgálatok szerint drágább lenne a régi híd felújítása, mint egy új megépítése, és a szerkezet műszaki állapotán túl az is az elbontása mellett szólt, hogy az M7-es autópálya 2027-ben induló bővítése során a kiszélesített pálya már nem férne el alatta – fejtegeti az MKIF a közleményben. A most épülő új „műtárgy” az M7 fejlesztési igényeihez igazodva épül meg, és várhatóan az év végére készül el – teszik hozzá.

A meglévő hídon a gyalogos és kerékpáros forgalom folyamatosan biztosított lesz, annak elbontása várhatóan csak az új híd forgalomba helyezését követően történik meg. A híd építéséhez kapcsolódóan a későbbiekben számítani kell majd forgalomkorlátozásra az M7-esen.

Rövidebb időszakokra teljes pályazár lesz érvényben az éjszakai órákban az új híd egyes acélelemeinek beemelésekor, illetve a régi híd elbontása idején.

Részleges és időszakos csomóponti zárások főként a pálya Budapest felé tartó oldalán várhatóak az új híd kivitelezésével kapcsolatban, míg a híd végénél található Velencei-pihenő jobb és bal oldali parkolóit időnként részben, vagy teljes egészében lezárják.

Fű alatt, kétes indokkal és céllal módosította az autópályákra 35 évig vonatkozó szabályokat a kormány

Korábban a kormány azzal érvelt az autópályák 35 éves koncesszióba adása mellett, hogy szinte minden kockázat a koncesszorra hárul. Egy fű alatt, kétes indokkal végrehajtott szerződésmódosítás épp a kockázatokat hárítja el a Mészáros Lőrinc és Szíjj László érdekeltségében álló koncessziós társaság feje fölül. Egyes munkák nem teljesítése nem jár a teljes szerződés elbukásával.

A főpályát és a Velence csomópontot érintő forgalomkorlátozásokról, azok pontos időpontjáról, menetrendjéről az MKIF Zrt. időben és előre tájékoztatja majd az utazóközönséget a weboldalán, a közösségi média felületein, illetve az ÚTINFORM-on keresztül.

Mint ismert, a Mészáros Lőrinc és Szijj László érdekeltségébe tartozó MKIF 2022-ben kapta meg 35 évre koncesszióba Magyarország autópályái nagy részének kezelési jogát. A G7 számításai szerint 2023-as áron akár kétezer milliárd forintos profitot is várhatnak a NER-üzletemberek a 35 éves időtartam során. A költségvetésnek ugyanakkor éves szinten több száz milliárd forintjába kerül a koncesszió fenntartása.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!