Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Még az idén megkezdődhetnek a tervezett építési területen fekvő telkekre vonatkozó állami kisajátítások.
A kiviteli tervek harmadik negyedévi leszállítása után még idén megkezdődhetnek az állami kisajátítások az M7-es autópálya mentén, mert a fejlesztés miatt Érden több tucat ingatlan útban van, ezért a tulajdonosokkal az államnak egyenként le kell ülnie és megegyeznie a vételárról – értesült a Vg.hu.
Ha az alkudozás nem húzódik el, legkorábban 2027 harmadik negyedévében indulhat el az M7-es autópálya Budapest és Balatonvilágos közötti szakaszának 2×3 sávossá alakítása, és a dokumentumok szerint 2031 őszén fejeződne be – teszik hozzá, bár a lap úgy tudja, a beruházó hamarabb szeretne elkészülni a munkálatokkal.
A kormány még 2012-ben minősítette nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségűnek a projektet, időközben azonban az autópályák üzemeltetését átadta a Mészáros Lőrinc és Szíjj László oligarchák kezén lévő Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-nek (MKIF). Így az M0-s és Balatonvilágos közötti szakaszra vonatkozó környezeti hatásvizsgálati engedélykérelmet is az MKIF nyújtotta be beruházóként.
A beruházás részeként megújul a teljes főpálya, mivel a túlzsúfoltság miatt jelentősen romlott az M7-es állapota. A forgalomszámlálási adatok szerint Székesfehérvárig az átlagos napi gépjárműszám az elmúlt években rendre 50 ezer körül alakult, ezzel az ország egyik legzsúfoltabb autópályájává vált az M7-es. A fejlesztés során intelligens leállósávokat is kialakítanak, aminek lényege, hogy torlódások esetén megnyithatják a forgalom előtt.
Nem a teljes szakaszon lesz valóban 2×3 sávos az autópálya: a 70. kilométertől 2×2 sávos lesz, intelligens leállósávok kialakítása mellett. Itt külön 200 méter hosszú öblöket alakítanak ki, hogy a műszaki hibás járművek félre tudjanak állni.
Nyitókép: Autósok állnak nyáron egy baleset miatt kialakult dugóban Letenyénél.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.
Novák Előd szerint a Fidesz hülyét csinál magából.
Hosszú hallgatás után jelentkezett a kormányközeli közvélemény-kutató.
A magyarok nem keveset tettek hozzá a homoszexualitás kultúrtörténetéhez.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.