szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Információs zárlat közepette, titokzatos teaserrel indult a TV2 hamarosan kezdődő napi sorozatának bevezető kampánya. A tizenhét állandó főszereplőt felvonultató sorozaton hónapok óta csaknem kétszáz ember dolgozik.

Aki figyelmesen járt-kelt az országban, már korábban feltűnhetett neki néhány, mindenfajta logó nélkül utcára tett óriásplakát. Sokat valamely ruházati cég hirdetésére gyanakodtak, december végére azonban bizonyossá vált: a plakátok egy – rövidesen a TV2-n futó - napi tévésorozat, a Jóban-rosszban figyelemfelkeltő teaser kampányának elemei.

A TV2 hétéves fennállása óta ilyen elszántsággal még nem indult neki sorozatgyártásnak, mint most – mondja a hvg.hu-nak Lóránt Gergely, a csatorna marketing és pr-vezetője, utalva arra az évekkel ezelőtti – 7-es csatorna címmel futó – próbálkozásra is, amely kellő lendület híján kérészéletűnek bizonyult. A Jóban-rosszban milliárdos beruházás, s a TV2 most érett meg arra, vagyis erőforrásai mára tették lehetővé, hogy belefogjon egy ekkora sorozatba – folytatja a vezető.

Bár a konkurens csatorna Barátok közt című napi szappanoperájával való folytonos összevetés – már csak a műfaji hasonlóság miatt is – elkerülhetetlenné válik, a TV2 állítja, a Jóban-rosszban nem kifejezetten Berényiék ellenében indul el. „A mi sorozatunk nem a vetélytárs műsorára adott válasz – mondja lapunknak Lóránt Gergely –, mi is csupán egy magyar készítésű napi sorozatot szeretnénk kínálni a nézőknek, a műsorstruktúránkban ennek helye van, ráadásul nem a Barátok közt műsorsávjában sugározzuk majd. Az érdekünk pedig azt diktálja, hogy a magyar néző jól járjon – teszi hozzá Lóránt." Egy biztos: egy hasonló sorozat elfogadtatásához akár évekre lehet szükség, de emlékezhetünk, nem volt ez másként annak idején a Barátok közt esetében is.

A sorozatot a Sváby András által vezetett Interaktív produkciós iroda leányvállalata, a kizárólag erre szakosodott Interaktív Fiction Kft. készíti majd, s nem licenc alapján készül. A gyártás fizikai megvalósításának előkészületei tavaly február óta zajlanak. A produkciós iroda egy Jászberényi úti épületet épített át egy ezerhatszáz négyzetméteres stúdiókomplexummá, ahol – összesen tizenkét állandó helyszín részeként - a sorozat díszletéül szolgáló „Csillagvirág klinikát” berendezték. „Komoly piackutatást végeztünk, s ez alapján egy magánkórház a 18-49-es – kereskedelmileg fontos – korosztály számára vonzó, érdekes környezet” – indokolja a díszletválasztást a szóvivő.

A kampány (Oldaltörés)
A sorozat kampányának kreatív anyagait a Well reklámügynökség készítette, s azok három különböző szakaszban tűnnek fel: a teaser (vagyis amikor egy üzenet egyetlen elemét vetjük csak be, miközben alapinformációkat – pl. mi a termék és hol lehet megkapni nagyvonalúan elhallgatunk) november közepétől országosan négyszáz óriásplakáttal és háromszáz citylight poszterrel, s társasági lapokban megjelent oldalas hirdetésekkel próbálta a figyelmet felkelteni. Minthogy a történet tizenhét fő szereplőre épül, a teaser során ezek közül ragadtak ki négy olyan figurát (relatíve ismeretlen színészeket), akikről a hirdetést szemlélőknek akár a Dallas jellegzetes karakterei is eszébe juthatnak. „Szeretjük a teaser-műfajt - magyarázza Lóránt Gergely -, bár pénz- és időigényes.”

A kampány részeként alternatív felületeket is felhasznált a médiavásárlást önmaga intéző TV2, a szórólapok mellett a plakátokon feltüntetetthez hasonló üzenettel rádiós hirdetések mentek az éterben, illetve háromezer bevásárlókocsin is megjelent a figyelemfelkeltő kampányelem, amint például a sorozat Pongrácz Péter nevű karaktere azt mondja: „Kövessen, aki a csúcsra tart!”.

A minimális információt hordozó, valóban akár ruházati márka hirdetésének is beillő plakáthadjáratot követte az a gerillamarketingnek is beillő megoldás, amelyben a szereplők graffiti-feliratokkal „üzengetnek” egymásnak. A cél érdekében a plakátok felét újraragasztották, majd december végén a sorozat és a csatorna logója is rákerült a felületekre.

Január elejétől a valódi bevezető kampány keretében a sorozat szereplőinek emberi viszonyait is tükröző poszterek kerültek az utcára és (11 ezer esetben) a tömegközlekedési eszközök belső felületeire, majd ezt a harmadik szakaszban február végéig – két-három újabb szereplővel feldúsított – erős szinten tartó kampány követi.

A csatorna a sorozat indulásának pontos időpontját nem kívánja elárulni, azt azonban lehet tudni, hogy a forgatások már hónapok óta zajlanak, jövő héten pedig az is kiderül, kik a további szereplői az intrikákkal és szerelemmel terhelt kórház-sorozatnak. A Jóban-rosszban – hasonló című – főcímdala már elkészült, azt a Megasztár első sorozatának győztese, Tóth Veronika énekli.
Annyira rozoga a Gubacsi híd, hogy csak 5 kilométer per órás sebességgel mehetnek át rajta a vonatok

Annyira rozoga a Gubacsi híd, hogy csak 5 kilométer per órás sebességgel mehetnek át rajta a vonatok

Tizenkét halálos áldozata van a montenegrói férfi ámokfutásának, köztük két gyerek

Tizenkét halálos áldozata van a montenegrói férfi ámokfutásának, köztük két gyerek

Kicsit kevesebben dolgoznak Magyarországon, az álláskeresők jelentős része egy éve nem talál munkát

Kicsit kevesebben dolgoznak Magyarországon, az álláskeresők jelentős része egy éve nem talál munkát

Jön a horvátok F1-nél is gyorsabb új hiperautója

Jön a horvátok F1-nél is gyorsabb új hiperautója