szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A reklámpiaci költésekben továbbra is a távközlés vezet. Az év első felében a reklámköltések közel 13 százalékkal növekedtek. A bankok, a gyógyszergyártók és az autóforgalmazók egyre jobban a zsebükbe nyúlnak - áll a TNS Media Intelligence reklámpiaci elemzésében.

Reklámpiaci szempontból 2005 első félévét a bankok, a gyógyszergyártók és az autóforgalmazó cégek látványos előretörése, és a reklámköltések közel 13 százalékos növekedése jellemezte. Az országos televíziók árbevétele 14, a napilapoké 11, a folyóiratoké 7, a közterületi cégeké 9, a rádióké 5 százalékkal nőtt a tavalyi év hasonló időszakához képest - írja a TNS Media Intelligence féléves elemzése.

A piaci kategóriák reklámköltési toplistáját továbbra is a távközlés vezeti 23 milliárd forint feletti költéssel, nyomában a gépjárműforgalmazók jönnek jön 20 milliárd körüli, a gyógyhatású készítmények, vény nélkül kapható szerek bő 15 milliárdos és a bankok 14 milliárd feletti listaáras reklámköltéssel.

A bankok a weben is aktívak
A weben a bankok aktívan hirdetnek, 2005 első félévében tőlük származott a nagy site-ok és portálok bevételének mintegy 15 százaléka. Ezzel a bankok az internetes hirdetői rangsor élén végeztek, megelőzve a 13-13 százalékos részesedéssel bíró autós és távközlési cégeket.
A legdinamikusabban – mintegy 64 százalékkal – a bankok növelték reklámköltésüket, közülük is elsősorban a K&H, a CIB és az Erste Bank. Ez a három pénzintézet már 2004-ben is jelentősen, éves szinten 90-120 százalékkal bővítette médiabüdzséjét, és az idei első félévben legalább annyit költött klasszikus reklámra, mint tavaly egész évben. A legtöbbet népszerűsített banki termék még mindig a lakáshitel, a második a megtakarítás, a harmadik a személyi kölcsön. A bankok kommunikációjában egyre hangsúlyosabbá vált a televízió, miközben a rádió és a folyóiratok súlya fokozatosan csökkent.

Miközben az év első hat hónapjában az új értékesítésű személygépkocsik száma az egy évvel korábbihoz képest tizedével csökkent, a gépjármű kategória listaáras reklámköltése 38 százalékkal, azon belül a személyautóké és terepjáróké 49 százalékkal emelkedett.

hvg.hu Média

Online közvélemény-kutatás két nap alatt

Új internetes hirdetéselemző és látogatottság vizsgáló szolgáltatás jelent meg a magyar piacon. A szeptembertől elérhető megoldások segítségével a hazai portálok napi frissítéssel informálódhatnak látogatóik összetételéről, a hirdetők pedig részletes adatokhoz juthatnak arról, hogy az egyes online hirdetési kampányaik milyen összetételű látogatócsoportokat értek el és milyen átkattintási arányokat eredményeztek.

MTI Média

Jelentősen nő a mobil marketing piac

Az IKO New Media Kft. szerint a most 50-100 millió forintos mobil marketing piac nagy fejlődés előtt áll, hiszen két év múlva már bizonyosan meghaladja az 500 millió forintot - mondta Malcsiner Péter ügyvezető igazgató szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.

hvg.hu Média

A magyar közönség a Nike reklámját tartotta a legjobbnak

Az mfor.hu reklámmustrájának második negyedéves szavazásán a közönség a Nike néma reklámfilmjét kiáltotta ki abszolút győztesnek. A szavazatokból, illetve véleményekből kitűnik: a magyar tévénézők többsége szájbarágósnak tartja és unja a hazai televíziós hirdetések többségét.

hvg.hu Média

"Nagyfogyasztók" az internethasználók

Az online felületeken hirdetők számára a legfontosabb információ, hogy kikhez jut el üzenetük. Bár kezdetben az internethez az anonimitás mögé rejtőző felhasználók tömegének képe kapcsolódott, az ma már elég jól belőhető, hogy kinek milyenek a (webes) fogyasztási szokásai, milyen csapásokat jár be naponta, és hogyan változik érdeklődési köre. Az internetet használó közösség mindenesetre a nethez nem jutóknál vonzóbb célközönségnek számít.

Kigyulladt egy Boeing futóműve felszállás közben Melbourne-ben, tűzoltók oltották el a lángokat – videó

Kigyulladt egy Boeing futóműve felszállás közben Melbourne-ben, tűzoltók oltották el a lángokat – videó

Különkiadással jelentkezik a Charlie Hebdo a terrortámadás 10. évfordulóján

Különkiadással jelentkezik a Charlie Hebdo a terrortámadás 10. évfordulóján

Orbán nyilatkozott Indiából: „Makkegészséges vagyok. Ne reménykedjenek!”

Orbán nyilatkozott Indiából: „Makkegészséges vagyok. Ne reménykedjenek!”

Az RTL-hez igazol a TV2 egyik arca

Az RTL-hez igazol a TV2 egyik arca