"Döbbenten figyelem ezt a rendszert, és nem értem a logikáját"
Volt fogorvos és kreatív igazgató egy ügynökségen. Elkészített két nagy sikerű magyar mozifilmet, most pedig élete első színházi rendezésére készül. Az ADrenalin blog szerzői Herendi Gábor filmrendezővel beszélgettek reklámról, filmről és az élet egyéb szépségeiről.
Herendi szerint a reklámfilmgyártás piaca jelenleg rendkívül mostoha: a válság miatt beszűkültek a lehetőségek, így a cégek gyakran egymás alá licitálnak. Egyre több produkciónak már irodája sincsen, hanem egy laptoppal és mobiltelefonnal próbál érvényesülni. Herendi szerint az ügynökségek többnyire együtt éreznek a filmgyártó céggel, csak sajnos többnyire nagy multik tagjai, ahol elvárják, hogy gazdaságosan működjenek.
A reklámszakember a szakma jövőjéről szólva elmondja, hogy a nagy költségvetésű, monumentális reklámfilmek korszaka leáldozóban van. A művészetnek sokkal kevesebb szerepe lesz a reklámfilm műfajában, mint korábban. Még jobban dominál majd a filmek praktikus oldala és a cél, amiért elkészítik, így valószínűleg rengeteg gagyi, de működő alkotás készül majd.
A mozi világát illetően Herendi már nem meri azt mondani, hogy nem lesz folytatása a Valami Amerika sorozatnak. A rendező nagyon élvezte a második rész készítését, legalább annyira, mint az elsőt. "Ezt az élményt szívesen átélném még egyszer. ... Magasabbra került a léc, csak akkor mennék bele a folytatásba, ha legalább hasonló színvonalút tudunk készíteni" - vallja Herendi, hozzátéve azért: a közeljövőben még biztos nem fog nekiugrani a Valami Amerika 3-nak.
A teljes interjút elolvashatják az ADrenalin blogon.