Herendi szerint a reklámfilmgyártás piaca jelenleg rendkívül mostoha: a válság miatt beszűkültek a lehetőségek, így a cégek gyakran egymás alá licitálnak. Egyre több produkciónak már irodája sincsen, hanem egy laptoppal és mobiltelefonnal próbál érvényesülni. Herendi szerint az ügynökségek többnyire együtt éreznek a filmgyártó céggel, csak sajnos többnyire nagy multik tagjai, ahol elvárják, hogy gazdaságosan működjenek.
A reklámszakember a szakma jövőjéről szólva elmondja, hogy a nagy költségvetésű, monumentális reklámfilmek korszaka leáldozóban van. A művészetnek sokkal kevesebb szerepe lesz a reklámfilm műfajában, mint korábban. Még jobban dominál majd a filmek praktikus oldala és a cél, amiért elkészítik, így valószínűleg rengeteg gagyi, de működő alkotás készül majd.
A mozi világát illetően Herendi már nem meri azt mondani, hogy nem lesz folytatása a Valami Amerika sorozatnak. A rendező nagyon élvezte a második rész készítését, legalább annyira, mint az elsőt. "Ezt az élményt szívesen átélném még egyszer. ... Magasabbra került a léc, csak akkor mennék bele a folytatásba, ha legalább hasonló színvonalút tudunk készíteni" - vallja Herendi, hozzátéve azért: a közeljövőben még biztos nem fog nekiugrani a Valami Amerika 3-nak.
A teljes interjút elolvashatják az ADrenalin blogon.