A Google és a Facebook mindenkit letol a pályáról?
Minek egy újabb kereső, amikor van már hat sikeres? Minek egy újabb közösségi szájt, ha van már hat sikeres? - teszi fel a kérdéseket és próbál rájuk választ adni a Webisztán blog szerzője a Figyelő aktuális számában megjelent cikk kapcsán.
A blogger szerint - bár a magyar fejlesztések kapcsán az innovációt szokás hiányolni - azt látni kell, hogy a sikeres amerikai szájtok (például a Google vagy a Facebook) sem előzmény nélkül jelentek meg a piacon. A szerző úgy véli, amikor ezek a szolgáltatások elindultak, ugyanazt kérdezték a tengerentúlon is: minek egy újabb kereső, amikor van már hat sikeres? Minek egy újabb közösségi szájt, ha van már hat sikeres? A blogger szerint a válasz a Google és a Facebook esetében is ugyanaz volt: mert mi jobban tudjuk, hogy hogyan kell ezt csinálni, és mert vannak álmaink, amiket szeretnénk megvalósítani, és ezért képesek vagyunk nagyon keményen és hatékonyan dolgozni - írja.
Szerinte idehaza azoknak a magyar startupoknak és sikeres szolgáltatásoknak lehet esélye piacot szerezni/megtartani, amelyek képesek a kísérletezésre és a hazai, picit sajátosabb igények kiszolgálására. Egy példa: a Google nem tudja, hogy Magyarországon 2010 tavaszán választások lesznek. De például egy magyar keresőnél dolgozó emberek tudják, és akár fel is készülhetnek a netezők jobb kiszolgálására ebben a témakörben - olvasható a Webisztán blog mai bejegyzésében. Ha kíváncsi a cikk teljes tartalmára, kattintson!