szerző:
life-style.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Régóta kínoz minket a kérdés, vajon tényleg annyival jobbak-e a világhírű és méregdrága luxustermékek, mint amennyire...

Régóta kínoz minket a kérdés, vajon tényleg annyival jobbak-e a világhírű és méregdrága luxustermékek, mint amennyire sokba kerülnek és amilyen jól mutatnak a hirdetéseken. Ezért, amikor hírét vettük a sokak által dicsőített Rusznyák Gyulának és a rendkívül népszerű Armani pultnak a Mammutban, bejelentkeztünk egy smink tesztre.

Az Armaniról nem túlzás azt mondani, hogy fogalom, hiszen nem sok márkának sikerült ennyi éven keresztül tartósan megmaradnia a luxustermékek piacán és ilyen erős nyomot hagyni a köztudatban. Még mindig szimbólikus hatalma van egy Armani kosztümnek vagy öltönynek, a legjobb az, hogy nem muszáj a legfrissebb kollekciót megvenni, a klasszikus szabásvonalnak köszönhetően egy tíz vagy akár húszéves vintage darab is ugyanolyan hatású lehet. Richard Gere-nek például még mindig nem kellene szégyenkeznie az Amerikai dzsigolóban viselt ruhái miatt, pedig azok az ingek és öltönyök még 1980-ból valók.

Az Armani névvel jelzett kozmetikai termékeket, bár a mester közvetlen hatással van fejlesztésükre, de a L'Oréal gyártja és forgalmazza. A márka nemrég van jelen Magyarországon, de láthatóan heves az érdeklődés, ottlétünk alatt is számos vásárló ugrott be parfümért vagy sminkért. Minket elsősorban az érdekelt, hogy képes-e egy luxussmink valódi különbséget elérni, ezért ketten indultunk neki a tesztelésnek, egy fiatal és egy idősebb, hogy kétféle bőrön is lássuk a hatást.

A drága Gyula, aki a névjegye szerint a hangzatos “national face designer” cím birtokosa üdítően lelkesen magyarázott a felhasznált termékekkel kapcsolatban, de minket leginkább az érdekelt milyen érzés viselni őket és hogy nézünk ki velük.

Nos, az érzés, az valóban egészen különleges. Az alapozók, korrektorok könnyűek, több rétegben felkenve sem kellemetlen a viselésük és tényleg ruganyosabbá teszik a bőrt, valami egészen szépséges áttetsző színt adnak az arcnak. A színválaszték lenyűgöző, csupa természetes árnyalat, úgyhogy aki neonzöld szemhéjat szeretne, az ne ide jöjjön. Az idei kollekcióban ugyan megjelent a türkiz, de ugye az élénkség ellenére, az még mindig a természet része. Az új fejlesztések közül kipróbáltuk a szájfényt, amelyet állítólag maga a nagy Armani tesztelt és addig nem engedte ki a laborból, amíg ragadt. Nos, most már tényleg sima és selymes, érdemes volt várni. Miközben készült a fejünk, figyeltünk és feltűnt, hogy a profi sminkben mekkora szerepe van a jó ecsetnek, egy igazán minőségi darab jó pár ezerbe is belekerülhet, de aki komolyan veszi az arcfestést, annak muszáj, hiszen az alapozót és a korrektort is sokkal egyenletesebben lehet vele felhordani.

Nem feltűnő, natúr hatású sminket kértünk, egyrészt, mert megihlettek minket a márka gyönyörű hirdetései, másrészt meg nem akartunk péntek délután a legnagyobb hőségben partihoz festve mászkálni a városban. Az eredmény tökéletesen megfelelt elképzeléseinknek, de azért kiderült az igazság is.

Az a helyzet, hogy egy egészséges húszéves bőrét nem lehet elrontani, és Rusznyák úr remek érzékkel nem kendőzte túl modellünket, hogy megmaradjon a frissessége. Viszont egy negyvenéves arcán, hiába aránylag jó állapotú a bőre, a legeslegdrágább luxussmink sem fog feltűnő különbséget produkálni. Szép-szép, de attól még a ráncok ugyanúgy látszanak. Nyilván meglehetősen buta elvárás volt azt hinni, hogy majd az Armanitól tíz évvel fiatalabbnak látszódhat bárki is – bár nem zárjuk ki annak lehetőségét, hogy léteznek olyan bikaerősségű alapozók, amellyel mégis megoldható a ráncok, legalábbis ideiglenes eltűntetése, hiszen láttunk már délutántól estig megfiatalodott hírességeket, de nem biztos, hogy szeretnénk kipróbálni.

Hogy akkor érdemes-e megvenni az Armani termékeket? Akinek van rá pénze, annak feltétlenül. A minőségük megkérdőjelezhetetlen, érzésre-tapintásra valóban más szintet képviselnek, mint a kommersz változatok és a kiszolgálás is osztályon felüli. Érdemes összegyűjteni a szükségleteket, mert bizonyos összeg felett  a sminkelés ajándék és sokat lehet tanulni a profiktól. De a hirdetéseken azért nem csak a sminkesek, hanem a grafikusok is dolgoztak rendesen, abból nem érdemes kiindulni.

KM

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!