szerző:
hvg.hu

Előző cikkünkben az úszás, aqua-aerobik és az erőtréning időskorban betöltött szerepéről volt szó. Az alábbiakban folytatjuk a sportágak felsorolását az idősebb korosztály mozgásprogramjának lehetséges elemeit.

Jóga. Gyors, ciklikus mozgásokat egyáltalán nem tartalmaz, viszont rengeteg olyan értékes gyakorlatra tanít meg, amely az egész test és lélek, szervek és szervrendszerek működését harmonizálja. Az egyik legfontosabb eleme a légzés és annak szabályozása. Emellett számos testtartás szabályozó gyakorlatsort is magába foglal. Hatására javula a nyirokkeringés, a vérkeringés fokozódik, ezáltal több oxigén jut a létfontosságú szervekhez is. Mivel a jóga javítja a testtartást, emellett a vér és nyirokkeringést, ezért idős korban kifejezetten kedvező a rendszeres jógagyakorlatok végzése. Emellett a légzésszabályozó szerep is jótékony az idősebb korosztály számára.

A teljes cikket elolvashatja a HVG Online új egészségportálján.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
hvg.hu Plázs

Edzésterv: hogyan lesz formás a váll?

Hamarosan beköszönt a lenge blúzok, ujjatlan pólók, mélyen kivágott ruhák szezonja. Az alábbiakban sorra vesszük mindazokat a gyakorlatokat, sportmozgásokat, amelyek a vállak és karok szépségét és erejét fejlesztik.

hvg.hu Plázs

Edzéstervek: lassíthatók az öregedési folyamatok

A narancsbőr, a laza kötőszövet, a széles csípő, a combra-, fenékre rakódó zsírpárnák elhelyezkedése nagyrészben genetikailag kódolt. Azonban természetesen léteznek olyan módszerek, amelyekkel lassíthatók az öregedési folyamatok, csökkenthető a zsírszövet mérete, feszesebbé tehető a fenék-, comb- és alsó lábszár izomzata.

hvg.hu Plázs

A hét legfontosabb izomcsoport edzése

Előző cikkünkben a fizikailag aktív életmód kialakításának első lépéseiről és a mozgásprogram előtti szűrővizsgálatok jelentőségéről volt szó. Az alábbiakban az alapvető mozgásformákat tekintjük át az érettebb kor látószögén keresztül.

hvg.hu Plázs

A túledzettség jelei

Ki gondolná, hogy a túl sok, túl hosszú, túl intenzív edzésprogram legalább olyan ártalmas, s talán még ártalmasabb, mint a semmittevés. Pedig így van. Nem csak az élsportban, hanem a szabadidő-sportolók körében is megfigyelhető az úgynevezett túledzettség állapota. Miről is van szó?

hvg.hu Plázs

Edzéstervek: elkerülhető a hasi elhízás

Az életkor előrehaladtával élettani, testalkati változások sorozatával vagyunk kénytelenek szembenézni. Ahogyan mennek az évek, úgy csökken az izomtömeg és nő a test zsírtartalma, amely a megváltozott hormonszinteknek tudható be. Negyven év felett már sokkal jobban oda kell figyelni az elfogyasztott ételek mennyiségére és minőségére, valamint a rendszeres testedzésre a normál testsúly, lapos has elérése, illetve megőrzése érdekében.